fbpx

Coty: Wytyczenie nowego trendu w Centrum Dystrybucyjnym

Jak Lean Enterprise Institute Polska pomogło?

  • Wykorzystanie narzędzia 5S i standaryzacja do bardziej produktywnego i bezpieczniejszego miejsca pracy.
  • Wdrożenie przepływu ciągłego w obszarze procesu VAS oraz pakowania pozwoliła znacząco skrócić czas wykonywania danej pracy i tym samym zapewniła wzrost produktywności.

Coty

Międzynarodowe Centrum Dystrybucyjne Coty Polska, zostało uruchomione w 2007 i obecnie jest odrębną jednostką biznesową świadczącą usługi logistyczne kilku oddziałom Coty w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Coty Polska jest czwartą największą firmą kosmetyczną działającą na rynku detalicznym w Polsce i charakteryzuje się wysoką dynamiką wzrostu.

  • Rok założenia: 1993
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Wybrane realizacje: Marka Coty jest obecna w kilku segmentach rynku kosmetycznego, m.in. w kosmetykach do makijażu, antyperspirantach i dezodorantach, żelach pod prysznic i kosmetykach zapachowych (wodach toaletowych i perfumach).

 Wyzwania w projekcie

  • Głównymi celami projektu było: standaryzacja i optymalizacja aktualnych procesów.
  • W związku z nowymi wyzwaniami wzrost efektywności i elastyczności jest koniecznością.
  • Zaszczepienie filozofii Lean i procesu doskonalenia wśród pracowników.

Korzyści

  • Wzrost efektywności pracowników.
  • Lepsza ergonomia pracy (mniejsze zmęczenie pracowników).
  • Przejrzystość procesów (możliwość identyfikowania problemów).
  • Niezbędne narzędzia i materiały do procesu zawsze dostępne pod ręką pracownika – standaryzacja stanowisk i pracy na zmianach (5S).

Główne kierunki działań w projekcie

  • Korporacyjny program wdrażania Lean.
  • Poszukiwanie nowych źródeł zwiększania efektywności.
  • Chęć zaangażowania pracowników linowych w procesy zmian.
  • Wcześniejsze doświadczenia z LEI Polska wskazywały iż będzie to najlepszy partner.

Główne kierunki działań w projekcie

Uczestnicy programu LEAN PRACTITIONER przeszli pod okiem konsultanta LEI Polska przez trzy fundamentalne zagadnienia w codziennym doskonaleniu. Każde z tych zagadnień wiązało się z przeprowadzeniem praktycznego szkolenia. Eksperci LEI Polska pomogli w wykonaniu diagnostyki firmy i określeniu pierwszych obszarów o możliwie dużym potencjale do usprawnień. Po analizie podjęto decyzję o uruchomieniu projektu , którego celem będzie wzrost produktywności pracowników obszaru VAS oraz pakowania (wąskie gardło). Po uruchomieniu pierwszych pilotażowych warsztatów w dalszym etapie pracownicy Coty pod okiem konsultanta LEI Polska wypracowywali nowe usprawnienia. W projekcie wykorzystano m.in. metody 5S, tworzenie przepływu ciągłego, standaryzację pracy, kanban. LEI Polska wsparło zarządzanie projektem w oparciu o raport A3.

Wypowiedzi klientów

LEI Polska  pomógł uwierzyć naszym pracownikom w sens zaangażowania i  kreatywności. Na własnej skórze przekonali się że LEAN  zwiększa komfort ich pracy i zmniejsza wysiłek.

Grzegorz Czarny, Kierownik ds. magazynowania i systemów

LEI Polska otworzył nam oczy, procesy do tej pory „doskonałe”, są wydajniejsze. Jakość wdrożenia zespołu w procesy LEAN, przez praktyków LEI Polska przekroczył oczekiwania.

Jacek Gdański, EE warehousing and distribution manager

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

    Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
    Pełna klauzula

    Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej