fbpx
  • Co to jest Lean
  • R&D
  • RODO
  • Kariera
lean manufacturing & production
Jesteśmy członkiem Lean manufacturing & production Lean Global Network
Fundusze Europejskie
MENUMENU
  • W czym pomagamy
    • Poprawa wyników przedsiębiorstwa
    • Budowanie efektywnej organizacji
    • Usprawnianie wybranego obszaru lub procesu w firmie
    • Skuteczna transformacja Lean
    • Wdrażanie wybranych metod i narzędzi Lean
    • Wdrażanie korporacyjnych programów Lean
  • Oferta
    • Projekty wdrożeniowe
    • Programy certyfikowane ONLINE
    • Warsztaty otwarte dla produkcji (na terenie fabryk i ONLINE)
    • Warsztaty otwarte dla usług (na terenie firm i ONLINE)
    • Warsztaty i szkolenia na zamówienie
    • Benchmark Tours
    • Konferencja Lean Management
    • Książki Lean
  • Doświadczenie
    • Firmy produkcyjne
    • Firmy usługowe
  • Kim jesteśmy
  • Baza wiedzy
    • Wdrażanie i kultura Lean
    • Narzędzia, metody i podstawy Lean
    • Lean w różnych branżach
  • Uzyskaj dofinansowanie
  • Kontakt
Pomagamy odnieść sukces dzięki Lean Management
Infolinia: 502 208 231
Jesteśmy członkiem Lean Global Network
Lean manufacturing & production
Fundusze Europejskie
MAKIGAMI – efektywna metoda doskonalenia procesów przebiegających przez kilka działów
MAKIGAMI – efektywna metoda doskonalenia procesów przebiegających przez kilka działów
Powrót do listy warsztatów

MAKIGAMI – efektywna metoda doskonalenia procesów przebiegających przez kilka działów

Usprawnianie procesów firm usługowych oraz procesów administracyjnych i biurowych w firmach produkcyjnych z zastosowaniem metody MAKIGAMI

Dowiedz się więcej o metodzie >>

Zapisz się

Makigami to metoda, która umożliwia kompleksowe podejście do usprawniania poprzez identyfikację i eliminację działań, które nie dodają wartości w procesie przebiegającym przez kilka działów czy zespołów. Jest to też znakomita metoda do poprawy współpracy pomiędzy zespołami. Na metodę składa się osiem podstawowych kroków: wybór procesu, zbieranie danych, mapowanie stanu istniejącego, projektowanie stanu docelowego, planowanie wdrożenia, wdrożenie, standaryzacja, audyt. Metodę można zastosować  do procesów w firmach usługowych (oraz procesów nieprodukcyjnych w firmach produkcyjnych), w których uczestniczy od kilku do kilkunastu wykonawców realizujących działania w ramach od kilku do kilkudziesięciu operacji.

Celem szkolenia jest przećwiczenie metody usprawniania w ramach specjalnie w tym celu przygotowanej analizy wybranego procesu. W ramach wprowadzenia do zagadnień usprawniania procesów uczestnicy zapoznają się z koncepcją Lean Management oraz kluczowymi pojęciami decydującymi o skuteczności prezentowanego podejścia. Pracując w dwóch zespołach nad usprawnianiem procesu uczestnicy uczą się między innymi zasad prawidłowej obserwacji wykonywanych w procesie działań, opisu stanu istniejącego uwzględniającego najważniejsze parametry analizowanego procesu, analizy problemów i identyfikowania ich przyczyn źródłowych oraz tworzenia mapy stanu docelowego w procesie. Uczestnicy zapoznają się z metodą i stosowanymi w jej ramach narzędziami wykorzystując do tego specjalnie w tym celu przygotowane materiały i formularze.

Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników będzie dysponował wiedzą i umiejętnościami pozwalającymi na efektywną pracę w zespole usprawniającym procesy z wykorzystaniem metody.

Adresaci szkolenia 

  • Osoby z podstawowym zakresem wiedzy o Lean Management
  • Menadżerowie działów oraz specjaliści i eksperci zajmujący się usprawnianiem procesów operacyjnych w firmach usługowych oraz obszarach nieprodukcyjnych firm produkcyjnych

Korzyści dla uczestnika 

  • Zapoznanie się z sekwencją 8. kroków usprawniania procesów na poziomie operacyjnym, zamykających się w cyklu PDCA
  • Przećwiczenie na bazie specjalnie przygotowanej w tym celu analizy przypadku prostych narzędzi umożliwiających mapowanie stanu obecnego w procesie oraz projektowanie stanu docelowego usprawnianego procesu
  • Zapoznanie się z prostymi i skutecznymi metodami planowania i wdrażania zmian w procesie
  • Poznanie, jak działa metoda w praktyce dzięki wizycie w firmie, która zastosowała tą metodę

Korzyści dla firmy 

  • Przygotowanie pracownika do samodzielnego poprowadzenia projektu usprawniającego wybrany proces operacyjny
  • Przećwiczenie przez pracowników prostych i skutecznych narzędzi związanych z usprawnianiem procesów tj. analiza wariantów, spacer po procesie, tworzenie mapy stanu obecnego, itd.
  • Poszerzenie przez pracowników wiedzy na temat sposobów związanych ze standaryzacją i audytem usprawnionych procesów operacyjnych

Program Lean Practitioner

Osoby, które wzięły udział w szkoleniu MAKIGAMI mogą kontynuować proces rozwoju kompetencji w ramach unikalnego programu certyfikowanego Lean Practitioner Program.

Program Lean Practitioner może dokonać istotnych zmian w ścieżce rozwojowej jego uczestnika – jest potwierdzeniem umiejętności absolwenta z zakresu Lean Management przez Lean Enterprise Institute Polska oraz prestiżową międzynarodową sieć Lean Global Network.

Program Lean Practitioner jest skierowany do kadry menadżerskiej i specjalistów ds. doskonalenia z firm usługowych oraz pracowników części administracyjnej w firmach produkcyjnych, a także do wszystkich zainteresowanych wykorzystaniem Lean Management do usprawniania codziennej pracy organizacji, skutecznego rozwiązywania problemów i konsekwentnego uzyskiwania coraz lepszych wyników biznesowych.

Więcej informacji o Programie znajdą Państwo na stronie Programu Lean Practitioner.

Uzyskaj do 80% dofinansowania do naszych warsztatów i szkoleń

Jeśli Twoje przedsiębiorstwo należy do sektora MSP, teraz możesz zdobyć aż do 80% dofinansowania do naszych usług. Dowiedz się więcej >>

Certyfikat
Lean Global Network

Sygnowany Lean Global Network

Program
Program szkolenia

Program szkoleniaPDF, 0.1 MB

Prowadzący

Robert Czech

Doświadczenie menadżerskie

Przez ponad 20 lat pracował w dużych organizacjach branży usługowej w Polsce, realizując projekty reorganizacyjne oraz doskonalące związane ze sprzedażą, poprawą efektywności procesów oraz rozwojem specjalistów i kadry menadżerskiej. Jako menadżer odpowiadał m.in. za sprzedaż i obsługę Klientów, biuro zarządzania projektami (PMO), szkolenia oraz rozwój procesów biznesowych w Grupie Orange i Netii. Z wykształcenia jest ekonomistą z dyplomem Executive MBA. Z doświadczenia menedżerem projektów. Z zamiłowania psychologiem organizacji i pracy. Z połączenia wymienionych dyscyplin czerpie inspirację do rozwiązywania wspólnie z klientami problemów biznesowych, wykorzystując do tego sprawdzone w praktyce i najlepsze w tym obszarze rozwiązania Lean Management. Od ponad trzech lat rozwija produkty szkoleniowe i doradcze oraz realizuje projekty związane z wdrażaniem najlepszych praktyk Lean Management w firmach usługowych i obszarach administracyjnych firm produkcyjnych.

Specjalizuje się w szczególności we: wdrażaniu Lean Management w firmach usługowych i obszarach administracyjnych firm produkcyjnych, rozwoju i poprawie efektywności procesów biznesowych, zarządzaniu projektami, rozwoju specjalistów i kadry menadżerskiej.

Doświadczenie doradcze

Współpracował m.in. z: T-Mobile, Randstad, Grupa Żywiec, Akamai, Siemens Finanse, Sitech, Forte, Gaspol, Santander Consumer Bank.

*LEI Polska zastrzega sobie prawo do zmiany trenerów prowadzących szkolenie, zapewniając odpowiednio wysoki poziom merytoryczny szkolenia

Nie udało Ci się zapisać na to szkolenie?

Skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwość zorganizowania dodatkowego terminu.

Szkolenie na wyłączność na terenie fabryki

Jeśli chciałbyś zobaczyć, jak wybrane narzędzie lub rozwiązanie funkcjonuje na hali innej firmy, skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (na wyłączność dla Twojej firmy) – pomożemy Ci dobrać odpowiednie przedsiębiorstwo z listy naszych firm partnerskich.

Potrzebujesz pomocy w wyborze szkolenia? Skontaktuj się z nami!

Monika Kowalczyk

Monika Kowalczyk

+48 505 989 892

monika.kowalczyk@lean.org.pl

Polecane artykuły

Film prezentujący metodę mapowania procesów administracyjnych i usługowych

więcej

Tworzenie szczupłego przepływu w procesach biurowych oraz usługowych

więcej

Polecamy również inne warsztaty na terenie firm

Podstawy Lean Management dla usług i obszarów nieprodukcyjnych, Lean Enterprise Institute Polska

Symulacja Lean dla procesów usługowych i biurowych

Przekonaj się w praktyce jak można usprawnić procesy usługowe i...

więcej
Metody TWI do poprawy produktywności zespołów realizujących prace specjalistyczne, Lean Enterprise Institute Polska

Metody TWI – prosty sposób na szybkie usprawnianie prac specjalistycznych

Poznaj nowe narzędzia poprawy produktywności prac...

więcej
Powrót do listy warsztatów
Warsztaty
na terenie firm
Warsztaty na terenie firm

MAKIGAMI – efektywna metoda doskonalenia procesów przebiegających przez kilka działów Pobierz program warsztatów
Pobierz

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
Pełna klauzula

Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej

Dane firmowe
Lean Enterprise Institute Polska Sp. z o.o.,
ul. Klecińska 123, 54-413 Wrocław,
KRS: 0000267015,
Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu,
Kapitał zakładowy 100.000 PLN,
NIP: 898-209-88-02,
REGON: 020402160
Kontakt
tel.: 506 785 310,
e-mail: info@lean.org.pl
Polecane
  • Projekty wdrożeniowe
  • Warsztaty na zamówienie
  • Programy certyfikowane
  • Baza wiedzy
Wszelkie prawa zastrzeżone LEI Polska (c) 2021
Polityka Prywatności
  • Facebook
  • Linkedin
  • Youtube
  • Newsletter

Chcesz być na bieżąco z tematyką Lean Management, naszymi nowościami, wydarzeniami i ofertami specjalnymi?
Zapisz się do newslettera!


W jakiej firmie aktualnie pracujesz?

Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.

klauzuli informacyjnej *

*

* Pola wymagane