MAKIGAMI – efektywna metoda doskonalenia procesów przebiegających przez kilka działów
Usprawnianie procesów firm usługowych oraz procesów administracyjnych i biurowych w firmach produkcyjnych z zastosowaniem metody MAKIGAMI
Dowiedz się więcej o metodzie >>Dowiedz się więcej
Makigami to metoda, która umożliwia doskonalenie procesów end-to-end, przebiegających przez kilka działów czy zespołów. Jest to też znakomita metoda do poprawy współpracy pomiędzy zespołami oraz zmiany mentalności kadry firmy z „silosowej” na „procesową”. Metodę można zastosować do procesów w firmach usługowych oraz procesów nieprodukcyjnych w firmach produkcyjnych (prace administracyjne, specjalistyczne, czy eksperckie).
Podczas warsztatu uczestnicy przećwiczą metodę na RZECZYWISTYM procesie w firmie, która będzie gospodarzem warsztatu. W ramach wprowadzenia uczestnicy zapoznają się z pojęciem doskonalenia strumienia wartości w kontekście procesów usługowych (czy procesów nieprodukcyjnych w firmach produkcyjnych). Pracując nad usprawnianiem rzeczywistego procesu uczestnicy nauczą się między innymi zasad prawidłowej obserwacji procesów end-to-end, opisywania stanu istniejącego uwzględniając najważniejsze parametry analizowanych procesów, analizy problemów i identyfikowania ich przyczyn źródłowych oraz stosowania takich zasad Lean Management jak przepływ ciągły, system ssący, czy jakość u źródła. W oparciu o te metody i koncepcje uczestnicy nauczą się projektować mapy stanu docelowego dla procesów end-to-end.
Po zakończeniu warsztatu każdy z uczestników będzie dysponował wiedzą i umiejętnościami pozwalającymi na efektywną pracę nad usprawnianiem procesów end-to-end we własnej organizacji.
Adresaci szkolenia
- Osoby z podstawowym zakresem wiedzy o Lean Management
- Menadżerowie działów oraz specjaliści i eksperci zajmujący się usprawnianiem procesów operacyjnych w firmach usługowych oraz obszarach nieprodukcyjnych firm produkcyjnych
Korzyści dla uczestnika
- Zapoznanie się z efektywną metodą doskonalenia procesów end-to-end dostosowaną do procesów usługowych, administracyjnych i prac specjalistycznych
- Przećwiczenie metody w praktyce na rzeczywistym procesie
- Zapoznanie się z prostymi i skutecznymi narzędziami doskonalenia procesów end-to-end
Korzyści dla firmy
- Przygotowanie uczestnika do samodzielnego prowadzenia projektów doskonalenia procesów end-to-end
- Zastosowanie metody w firmie pozwala istotnie poprawiać efektywność procesów end-to-end (w zakresie np. terminowości, jakości, czasu realizacji, czy produktywności)
- Regularne stosowanie metody w firmie ułatwia zmianę mentalności kadry zarządzającej z „silosowej” na „procesową”
Uzyskaj do 80% dofinansowania do naszych warsztatów i szkoleń
Jeśli Twoje przedsiębiorstwo należy do sektora MSP, teraz możesz zdobyć aż do 80% dofinansowania do naszych usług. Dowiedz się więcej >>
Certyfikat
Sygnowany Lean Global Network
Program
Program szkoleniaPDF, 0.3 MB
Terminy szkoleń
Data | Nazwa firmy i miejsce | Cena netto | Stan zapisów | |
---|---|---|---|---|
3-4.12.2024 | Gliwice | 3350 zł | Zapisy w toku | Zapisz się |
Prowadzący
Remigiusz Horbal
Remigiusz Horbal należy do pionierów wdrażania Lean Management w Polsce. Pierwsze projekty transformacji firm prowadził pod okiem Marka Piątkowskiego, jednego z byłych dyrektorów kanadyjskiej Toyoty. Potem, już jako konsultant wiodący, wspierał kilkadziesiąt firm w Polsce i za granicą w implementacji szczupłego podejścia. W Lean Enterprise Institute Polska kierował zespołem ds. Lean w usługach, jest także autorem książki „Ukryty skarb”, która prezentuje podejście do poprawy produktywności w pracach specjalistycznych. Brał także udział w międzynarodowych projektach badawczych współpracując z czołowymi ośrodkami naukowymi w Europie nad rozwojem metod poprawy konkurencyjności firm.
Specjalizuje się w całościowych projektach transformacji firm, we wdrażaniu podejścia Lean w usługach i rozwoju produktu, a także w reorganizacji przepływu materiałów i informacji w firmach produkcyjnych.
Doświadczenie doradcze
W obszarze produkcji współpracował m.in. z: Whirlpool, Philips Lighting, Carlsberg, Zetkama S.A., Timken, Cadbury Wedel, Black Point.
W obszarze usług współpracował m.in. z: mBank, KRUK S.A., Eurobank, Aviva Polska, ING Bank Śląski, Impel Business Solutions (SSC), Akamai (SSC).
*LEI Polska zastrzega sobie prawo do zmiany trenerów prowadzących szkolenie, zapewniając odpowiednio wysoki poziom merytoryczny szkolenia
Nie udało Ci się zapisać na to szkolenie?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwość zorganizowania dodatkowego terminu.
Szkolenie na wyłączność na terenie fabryki
Jeśli chciałbyś zobaczyć, jak wybrane narzędzie lub rozwiązanie funkcjonuje na hali innej firmy, skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (na wyłączność dla Twojej firmy) – pomożemy Ci dobrać odpowiednie przedsiębiorstwo z listy naszych firm partnerskich.
Potrzebujesz pomocy w wyborze szkolenia? Skontaktuj się z nami!
Polecane artykuły
Polecamy również inne warsztaty na terenie firm
Polecamy książki
Cztery typy problemów i sposoby ich rozwiązywania
Autor przedstawia cztery typy problemów i sposoby ich rozwiązywania, omawiając odpowiednie metody i procedury znajdujące zastosowanie w różnych sytuacjach problemowych. Umiejętne posługiwanie się tymi czterema sposobami rozwiązywania problemów pozwala organizacji osiągnąć stabilność, utrzymać zyski i pewnie zmierzać do jej celów i wizji.
więcej