Symulacja Lean dla procesów usługowych i biurowych
Przekonaj się w praktyce jak można usprawnić procesy usługowe i obszary nieprodukcyjne
Dowiedz się więcejLean Management to strategia i system zarządzania przedsiębiorstwem dowolnego typu umożliwiający osiąganie coraz wyższych zysków dzięki doskonaleniu nakierowanemu na potrzeby klientów. Początkowo obszar zastosowań koncepcji obejmował sfery wyłącznie produkcyjne. Z czasem jednak okazało się, że koncepcja ta znakomicie sprawdza się również w firmach usługowych, czy w obszarach nieprodukcyjnych firm produkcyjnych (rozwój produktu, sprzedaż, HR, księgowość).
Celem warsztatu Symulacja Lean dla procesów usługowych i nieprodukcyjnych jest zaprezentowanie podstawowych pojęć oraz narzędzi Lean Management i ich zastosowanie do usprawniania symulowanego procesu biurowego. Realizując zadania w ramach przydzielonych ról uczestnicy zapoznają się między innymi z pojęciami marnotrawstw, narzędziami usprawniania procesów i prac specjalistycznych, tworzenia rozwiązań w zakresie szczupłej organizacji miejsc pracy. Zastosują prezentowane rozwiązania do usprawniania symulowanego procesu i na podstawie uzyskiwanych wyników ocenią przydatność rozwiązań. Uczestnicy odwiedzą również firmę usługową, w której zastosowano metody Lean w praktyce, a po zakończeniu szkolenia każdy z nich będzie rozumiał, czym jest i jak działa szczupły system zarządzania oraz jakie narzędzia można zastosować, aby poprawiać efektywność procesów.
Adresaci szkolenia
- Osoby zainteresowane wprowadzeniem do zagadnień Lean Management
- Specjaliści i eksperci Lean Management z firm usługowych i obszarów nieprodukcyjnych
- Menadżerowie zainteresowani wdrożeniem zasad szczupłego zarządzania w swoich obszarach
Korzyści dla uczestnika
- Zapoznanie się z koncepcją systemu szczupłego zarządzania oraz zagadnieniami dotyczącymi marnotrawstw
- Poznanie i przećwiczenie podstawowych narzędzi usprawniania procesów na bazie dedykowanych ćwiczeń oraz symulowanego procesu (tj. uproszczone mapowanie procesu, 5S i rozwiązania w zakresie szczupłego biura itp.)
- Zapoznanie się z koncepcją 5 zasad Lean Management oraz aspektami ich zastosowania w praktyce
- Wizyta w firmie stosującej metody i narzędzia omawiane na szkoleniu
Korzyści dla firmy
- Uświadomienie pracownikom wpływu marnotrawstw na efektywność ich działań
- Przygotowanie pracowników do samodzielnego identyfikowania i eliminowania marnotrawstw z prac, które realizują w zakresie codziennych obowiązków
- Zainspirowanie pracowników do poszerzania wiedzy z zakresu Lean Management
Program Lean Practitioner
Osoby, które wzięły udział w szkoleniu Symulacja Lean dla procesów usługowych i biurowych mogą kontynuować proces rozwoju kompetencji w ramach unikalnego programu certyfikowanego Lean Practitioner Program.
Program Lean Practitioner może dokonać istotnych zmian w ścieżce rozwojowej jego uczestnika – jest potwierdzeniem umiejętności absolwenta z zakresu Lean Management przez Lean Enterprise Institute Polska oraz prestiżową międzynarodową sieć Lean Global Network.
Program Lean Practitioner jest skierowany do kadry menadżerskiej i specjalistów ds. doskonalenia z firm usługowych oraz pracowników części administracyjnej w firmach produkcyjnych, a także do wszystkich zainteresowanych wykorzystaniem Lean Management do usprawniania codziennej pracy organizacji, skutecznego rozwiązywania problemów i konsekwentnego uzyskiwania coraz lepszych wyników biznesowych.
Więcej informacji o Programie znajdą Państwo na stronie Programu Lean Practitioner.
Uzyskaj do 80% dofinansowania do naszych warsztatów i szkoleń
Jeśli Twoje przedsiębiorstwo należy do sektora MSP, teraz możesz zdobyć aż do 80% dofinansowania do naszych usług. Dowiedz się więcej >>
Certyfikat
Sygnowany Lean Global Network
Program
Program szkoleniaPDF, 0.1 MB
Prowadzący
Robert Czech
Doświadczenie menadżerskie
Przez ponad 20 lat pracował w dużych organizacjach branży usługowej w Polsce, realizując projekty reorganizacyjne oraz doskonalące związane ze sprzedażą, poprawą efektywności procesów oraz rozwojem specjalistów i kadry menadżerskiej. Jako menadżer odpowiadał m.in. za sprzedaż i obsługę Klientów, biuro zarządzania projektami (PMO), szkolenia oraz rozwój procesów biznesowych w Grupie Orange i Netii. Z wykształcenia jest ekonomistą z dyplomem Executive MBA. Z doświadczenia menedżerem projektów. Z zamiłowania psychologiem organizacji i pracy. Z połączenia wymienionych dyscyplin czerpie inspirację do rozwiązywania wspólnie z klientami problemów biznesowych, wykorzystując do tego sprawdzone w praktyce i najlepsze w tym obszarze rozwiązania Lean Management. Od ponad trzech lat rozwija produkty szkoleniowe i doradcze oraz realizuje projekty związane z wdrażaniem najlepszych praktyk Lean Management w firmach usługowych i obszarach administracyjnych firm produkcyjnych.
Specjalizuje się w szczególności we: wdrażaniu Lean Management w firmach usługowych i obszarach administracyjnych firm produkcyjnych, rozwoju i poprawie efektywności procesów biznesowych, zarządzaniu projektami, rozwoju specjalistów i kadry menadżerskiej.
Doświadczenie doradcze
Współpracował m.in. z: T-Mobile, Randstad, Grupa Żywiec, Akamai, Siemens Finanse, Sitech, Forte, Gaspol, Santander Consumer Bank.
*LEI Polska zastrzega sobie prawo do zmiany trenerów prowadzących szkolenie, zapewniając odpowiednio wysoki poziom merytoryczny szkolenia
Nie udało Ci się zapisać na to szkolenie?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwość zorganizowania dodatkowego terminu.
Szkolenie na wyłączność na terenie fabryki
Jeśli chciałbyś zobaczyć, jak wybrane narzędzie lub rozwiązanie funkcjonuje na hali innej firmy, skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (na wyłączność dla Twojej firmy) – pomożemy Ci dobrać odpowiednie przedsiębiorstwo z listy naszych firm partnerskich.
Potrzebujesz pomocy w wyborze szkolenia? Skontaktuj się z nami!
Polecane artykuły
Polecamy również inne warsztaty na terenie firm
Polecamy książki
Ukryty skarb
Praktyczny podręcznik dla specjalistów z sektora usługowego opisujący w przystępny sposób jak odnaleźć powtarzalne wzory w procesach usługowych i jak odseparować je od czynnika zmiennego. To z kolei umożliwia identyfikację tytułowego „ukrytego skarbu” – niewykorzystanego potencjału kryjącego się za zmiennością procesów usługowych, który można wykorzystać do istotnego poprawy produktywności w oparciu o wyselekcjonowane metody Lean Management.
więcej