Standaryzacja pracy z wykorzystaniem podejścia TWI Doskonalenia Metody Pracy (POZIOM 1)
Jak ustalić i ustandaryzować aktualnie najbezpieczniejszą, wydajną i zapewniającą jakość metodę pracy
Dowiedz się więcejStandaryzacja pracy to jedno z podstawowych narzędzi Lean Manufacturing, służące poprawie stabilności i powtarzalności procesów. Standaryzacja jest jednocześnie warunkiem skutecznego doskonalenia – ułatwia dostrzeganie i usuwanie marnotrawstwa, a także przyspiesza proces uczenia się nowych pracowników, ponieważ tylko w powtarzalnych warunkach jesteśmy w stanie dostrzec nieefektywność. Dodatkowo przyczynia się do poprawy jakości pracy i zmniejszenia liczby błędów ludzkich. W szczupłym przedsiębiorstwie standaryzacja zabiegów produkcyjnych jest zazwyczaj obowiązkiem brygadzistów i mistrzów. To oni, wraz z operatorami, powinni analizować pracę oraz opisywać na arkuszach pracy standaryzowanej najlepsze stosowane aktualnie metody.
Opracowanie, a następnie rozpowszechnienie dobrego standardu w firmie, wymaga jednak najpierw takiego udoskonalenia samych procesów poddawanych standaryzacji, aby najpierw wyeliminować z nich marnotrawstwo, a dopiero później opracować schemat, który ma w efekcie dać zakładany większy udział wartości dodanej we wszystkich aktywnościach firmy. W tym celu uczestnicy szkolenia najpierw na rzeczywistych, wybranych na hali produkcyjnej przykładach, nauczą się stosować podejście TWI Doskonalenie metod pracy, polegające na obserwacji procesów, ich analizie oraz takiej zmianie, aby pozostawić tylko te elementy pracy, które w najbardziej efektywny sposób przekładają się na wykonanie potrzebnych operacji. W dalszej części praktycznych zajęć warsztatowych uczestnicy nauczą się tworzyć standardy pracy, które będą zarówno efektywne, jak i przyjazne dla mających je używać operatorów.
LICZBA GODZIN SPĘDZONYCH NA HALI PRODUKCYJNEJ PODCZAS SZKOLENIA: 4h
Warsztat przeznaczony jest dla osób, które chcą poznać zagadnienie standaryzacji pracy podstaw. Tym, którzy chcą rozwinąć i pogłębić istniejący proces standaryzacji pracy w organizacji polecamy warsztat “Doskonalenie procesów z wykorzystaniem standaryzacji pracy (POZIOM 2).
Adresaci szkolenia
Średnia i niższa kadra zarządzająca (np. kierownicy, mistrzowie, brygadziści, liderzy), inżynierowie i specjaliści odpowiedzialni za standaryzację procesów i doskonalenie metod pracy.
Korzyści dla uczestnika
- Umiejętność obserwacji i analizy procesów produkcyjnych, logistycznych oraz wspomagających produkcję dla ich doskonalenia i standaryzacji
- Umiejętność systematycznego postępowania wg metody 4 kroków metody TWI Doskonalenie metod pracy, mających na celu doskonalenie dowolnie wybranego procesu
- Umiejętność opracowania standardu pracy, zarówno dla prac powtarzalnych, jak i dla czynności wykonywanych sporadycznie
- Umiejętność tworzenia przyjaznych użytkownikowi standardów pracy, podnoszących stabilność i wydajność procesów i stanowisk pracy
- Po szkoleniu uczestnik otrzymuje od prowadzącej/prowadzącego pakiet przydatnych materiałów w postaci m.in. arkuszy, tablic, prezentacji, grafik, wideo, raportów, artykułów itp.
Korzyści dla firmy
- Umiejętność obserwacji i analizy procesów produkcyjnych, logistycznych oraz wspomagających produkcję dla ich doskonalenia i standaryzacji
- Umiejętność systematycznego postępowania wg metody 4 kroków metody TWI Doskonalenie metod pracy, mających na celu doskonalenie dowolnie wybranego procesu
- Umiejętność opracowania standardu pracy, zarówno dla prac powtarzalnych, jak i dla czynności wykonywanych sporadycznie
- Umiejętność tworzenia przyjaznych użytkownikowi standardów pracy, podnoszących stabilność i wydajność procesów i stanowisk pracy
Uzyskaj do 80% dofinansowania do naszych warsztatów i szkoleń
Jeśli Twoje przedsiębiorstwo należy do sektora MSP, teraz możesz zdobyć aż do 80% dofinansowania do naszych usług. Dowiedz się więcej >>
Certyfikat

Sygnowany Lean Global Network
Program
Program szkoleniaPDF, 0.1 MB
Terminy szkoleń
Prowadzący szkolenie
Małgorzata Jakubik
Doświadczenie menadżerskie
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie menadżerskie w międzynarodowych korporacjach International Paper i General Motors. W zakładzie Opla w Gliwicach, działającym w oparciu o pełny system Lean, kierowała procesem tworzenia i realizacji szkoleń oraz Działem Jakości Operacyjnej. Jako menadżer Lean na Europę koordynowała pracę zespołu ekspertów z wiodących zakładów GM Europe w procesie audytowania i wsparcia wdrożenia Lean w zakładach korporacji.
Specjalizuje się w praktycznych transformacjach Lean, szczególnie poprzez budowanie i modyfikacje systemów: celów strategicznych i zarządzanie wskaźnikami (Hoshin Kanri), pomysłów pracowniczych Kaizen, rozwiązywania problemów, budowania kompetencji i motywacji pracowników. Jest ekspertem z zakresu metod TWI, rozwiązywania problemów, metody Toyota Kata oraz innych narzędzi standaryzacji i doskonalenia procesów.
Doświadczenie doradcze
Współpracowała m.in. z: Fabryki Mebli Forte, Cranfield Foundry, Schumacher Packaging, Constantia Teich, BSH, Agros Nova, Bella, Rockwool, Gatx/Wagon Service Ostróda, Etisoft, Dr Irena Eris, Precision Machine Parts, Sitech, Sempertrans, Wienerberger, Velux, Ultimo, Philip Morris, Philips Lighting (obecnie: Signify Poland).
*LEI Polska zastrzega sobie prawo do zmiany trenerów prowadzących szkolenie, zapewniając odpowiednio wysoki poziom merytoryczny szkolenia
Nie udało Ci się zapisać na to szkolenie?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwość zorganizowania dodatkowego terminu.
Szkolenie na wyłączność na terenie fabryki
Jeśli chciałbyś zobaczyć, jak wybrane narzędzie lub rozwiązanie funkcjonuje na hali innej firmy, skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (na wyłączność dla Twojej firmy) – pomożemy Ci dobrać odpowiednie przedsiębiorstwo z listy naszych firm partnerskich.
Potrzebujesz pomocy w wyborze szkolenia? Skontaktuj się z nami!


Polecane artykuły
Polecamy również inne warsztaty na terenie firm
Polecamy książki

Podręcznik TWI. Nowe rozszerzone wydanie
Wykształć swoje kompetencje jako przełożony dzięki metodom Instruowania Pracowników, Doskonalenia Metod Pracy oraz Relacji z Pracownikami. Poznaj metody metodycznego instruowania pracowników oraz doskonalenia wykonywanej pracy. Odkryj metodę metodycznego budowania relacji z pracownikami.
więcej