Metoda Hoshin Kanri oraz system spotkań operacyjnych w praktyce
Jak zarządzać celami w firmie od strategii do zadań zespołu
Dowiedz się więcejW działalności operacyjnej przedsiębiorstw zachodzi codzienna, nieustanna wymiana szeregu danych, informacji, poleceń czy wytycznych. W sposób naturalny przebiega bieżące zarządzanie działaniami firmy, gaszenie pożarów, rozwiązywanie problemów, reagowanie na zmieniające się okoliczności, zmówienia klienta czy efektywność maszyn i stanowisk pracy. Do efektywnego funkcjonowania w takich zmiennych warunkach każda firma potrzebuje różnych poziomów i metod komunikacji oraz zarządzania celami. Stąd też konieczne jest wdrożenie sprawnej struktury spotkań operacyjnych, na których omawiane będą bieżące działania i problemy obszarów oraz szybko podejmowane i wyznaczane działania zaradcze. Struktura taka może obejmować wiele rodzajów i poziomów spotkań, od przekazania zmiany produkcyjnej, przez spotkania wydziałowe i „operatywki”, aż po spotkania jakościowe czy spotkania najwyższego kierownictwa, omawiające kwestie z perspektywy całej organizacji. Warsztaty pokazują w jaki sposób taką strukturę zorganizować i jakie czynniki sukcesu sprawią, że struktura taka będzie pracować efektywnie.
Na tym jednak nie koniec, bo w skutecznej firmie potrzeba jeszcze spojrzenia z nieco szerszej perspektywy dla ustalenia celów strategicznych przedsiębiorstwa, właściwych mierników ich realizacji oraz metod wdrożenia. Technika taka, zwana Hoshin Kanri, pozwala ustalić właśnie takie cele, a potem odpowiednio kaskadować je na poszczególne szczeble organizacji tak, aby każdy pracownik wiedział, jak jego praca przekłada się na osiąganie konkretnych celów przedsiębiorstwa. Tablice takie, niekiedy ułożone w 3 lub nawet 4 stopniową strukturę, stanowią niezbędny element wymiany informacji oraz przyczynek do efektywnych spotkań.
W takcie warsztatów uczestnicy przyjrzą się teorii i praktyce tych obu istotnych elementów systemu zarządzania oraz ich wzajemnym zależnościom. Będą mieli okazję nie tylko zobaczyć ciekawe rozwiązania w tym zakresie, ale również samemu zaprojektować zarys tablicy zarządzania celami.
LICZBA GODZIN SPĘDZONYCH NA HALI PRODUKCYJNEJ PODCZAS SZKOLENIA: 4h
Adresaci szkolenia
Szkolenie dedykowane jest dla kadry kierowniczej przedsiębiorstw, chcących stworzyć spójny i skuteczny system zarządzania. Zapraszamy przełożonych wszystkich działów i obszarów, którzy chcą sprawnie zarządzać planowaniem i realizacją celów dla podległych sobie procesów.
Korzyści dla pracownika
- Wzrost świadomości własnego wpływu na wyniki fabryki, działu czy obszaru
- Umiejętność pozyskiwania danych oraz monitorowania wskaźników poprzez spotkania operacyjne
- Umiejętność prawidłowego definiowania problemów i działań korygujących
- Poprawa współpracy i komunikacji między pracownikami i działami
- Zrozumienie zależności pomiędzy celami wyznaczonymi dla różnych szczebli przedsiębiorstwa
- Umiejętność opracowania tablicy z celami oraz bieżącego działania i jej przeglądów wg rutyny PDCA
Korzyści dla firmy
- Przejrzysta wizualizacja planów, celów, metod i wyników całej fabryki oraz każdego z jej obszarów
- Poprawa szybkości raportowania odchyleń od standardów i reagowania na problemy
- Wspólny kierunek działań dla wszystkich pracowników w firmie (także w ujęciu „wizja korporacyjna – cele lokalne”)
- Włączenie pracowników wszystkich szczebli w realizację celów strategicznych
- Unikanie konfliktów interesów i podejścia silosowego w zarządzaniu dzięki skoordynowaniu celów działów i obszarów
- Poprawa jakości zarządzania
Uzyskaj do 80% dofinansowania do naszych warsztatów i szkoleń
Jeśli Twoje przedsiębiorstwo należy do sektora MSP, teraz możesz zdobyć aż do 80% dofinansowania do naszych usług. Dowiedz się więcej >>
Certyfikat
Sygnowany Lean Global Network
Program
Program szkoleniaPDF, 0.1 MB
Terminy szkoleń
Data | Nazwa firmy i miejsce | Cena netto | Stan zapisów | |
---|---|---|---|---|
10-11.12.2024 | Piła | 3350 zł | Zapisy w toku | Zapisz się |
Prowadzący
W zależności od terminu, szkolenie będzie prowadzone przez jednego ze wskazanych poniżej ekspertów.
Maurycy Szkolnicki
Doświadczenie menadżerskie
Zanim dołączył do zespołu LEI Polska pracował przez piętnaście lat w przemyśle maszynowym i FMCG. Doświadczenie we wdrażaniu Lean zdobywał, pracując na różnych stanowiskach, począwszy od koordynatora ds. TPM, poprzez dyrektora produkcji, aż do członka zespołu tworzącego korporacyjny system produkcyjny. Posiada duże doświadczenie w pracy w środowisku wielokulturowym. Współtworzył i wdrażał standardy korporacyjne na poziomie globalnym wzorowane na Toyota Production System. Posiada międzynarodowy certyfikat Black Belt Six Sigma.
Specjalizuje się w praktycznych transformacjach Lean, w szczególności: budowaniu stabilności procesów oraz w metodach rozwiązywania problemów (między innymi standaryzacji, 5S, TPM, SMED), reorganizacji przepływu (mapowaniu i doskonaleniu strumieni wartości), wdrażaniu kultury ciągłego doskonalenia.
Doświadczenie doradcze
Współpracował m. in. z: Animex, Diehl Controls, Donaldson, Etisoft, Famot, Frohe, Govecs, Inter-Metal, Meyn, Nutricia, Oriflame, Primo Profile, Roto Okna Dachowe, Schumacher Packaging, Sempertrans, Stora Enso, Wavin, Wiennerberger, Zakład produkcyjny Automatyki Sieciowej.
Nie udało Ci się zapisać na to szkolenie?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwość zorganizowania dodatkowego terminu.
Szkolenie na wyłączność na terenie fabryki
Jeśli chciałbyś zobaczyć, jak wybrane narzędzie lub rozwiązanie funkcjonuje na hali innej firmy, skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (na wyłączność dla Twojej firmy) – pomożemy Ci dobrać odpowiednie przedsiębiorstwo z listy naszych firm partnerskich.
Potrzebujesz pomocy w wyborze szkolenia? Skontaktuj się z nami!
Polecane artykuły
Polecamy również inne warsztaty na terenie firm
Polecamy książki
Jak przełożyć strategię na skuteczne działania
O ile większość firm nie ma problemu z opracowaniem planu, o tyle jego realizacja nastręcza kłopotów. Pomocą okazuje się wyjątkowa książka Pascala Dennisa, który wdrażał strategię metodą hoshin kanri. Książka opowiada historię fikcyjnego (choć bardzo realistycznego) przedsiębiorstwa, które staje przed wyzwaniem sprostania coraz większym wymaganiom klientów i stawienia czoła konkurencji.
więcej