fbpx
  • Co to jest Lean
  • R&D
  • RODO
  • Kariera
lean manufacturing & production
Jesteśmy członkiem Lean manufacturing & production Lean Global Network
Fundusze Europejskie
MENUMENU
  • W czym pomagamy
    • Poprawa wyników przedsiębiorstwa
    • Budowanie efektywnej organizacji
    • Usprawnianie wybranego obszaru lub procesu w firmie
    • Skuteczna transformacja Lean
    • Wdrażanie wybranych metod i narzędzi Lean
    • Wdrażanie korporacyjnych programów Lean
  • Oferta
    • Projekty wdrożeniowe
    • Programy certyfikowane i szkolenia otwarte
    • Warsztaty i szkolenia na zamówienie
    • Konferencja Lean Management
    • Książki Lean
    • Aplikacja Soft4Lean
  • Doświadczenie
    • Firmy produkcyjne
    • Firmy usługowe
  • Kim jesteśmy
  • Baza wiedzy
    • Wdrażanie i kultura Lean
    • Narzędzia, metody i podstawy Lean
    • Lean w różnych branżach
  • Uzyskaj dofinansowanie
  • Kontakt
Pomagamy odnieść sukces dzięki Lean Management
Infolinia: 502 208 231
Jesteśmy członkiem Lean Global Network
Lean manufacturing & production
Fundusze Europejskie
Metoda Hoshin Kanri oraz system spotkań operacyjnych w praktyce
Metoda Hoshin Kanri oraz system spotkań operacyjnych w praktyce
Powrót do listy warsztatów

Metoda Hoshin Kanri oraz system spotkań operacyjnych w praktyce

Jak zarządzać celami w firmie od strategii do zadań zespołu

Dowiedz się więcej

W działalności operacyjnej przedsiębiorstw zachodzi codzienna, nieustanna wymiana szeregu danych, informacji, poleceń czy wytycznych. W sposób naturalny przebiega bieżące zarządzanie działaniami firmy, gaszenie pożarów, rozwiązywanie problemów, reagowanie na zmieniające się okoliczności, zmówienia klienta czy efektywność maszyn i stanowisk pracy. Do efektywnego funkcjonowania w takich zmiennych warunkach każda firma potrzebuje różnych poziomów i metod komunikacji oraz zarządzania celami. Stąd też konieczne jest wdrożenie sprawnej struktury spotkań operacyjnych, na których omawiane będą bieżące działania i problemy obszarów oraz szybko podejmowane i wyznaczane działania zaradcze. Struktura taka może obejmować wiele rodzajów i poziomów spotkań, od przekazania zmiany produkcyjnej, przez spotkania wydziałowe i „operatywki”, aż po spotkania jakościowe czy spotkania najwyższego kierownictwa, omawiające kwestie z perspektywy całej organizacji. Warsztaty pokazują w jaki sposób taką strukturę zorganizować i jakie czynniki sukcesu sprawią, że struktura taka będzie pracować efektywnie.

Na tym jednak nie koniec, bo w skutecznej firmie potrzeba jeszcze spojrzenia z nieco szerszej perspektywy dla ustalenia celów strategicznych przedsiębiorstwa, właściwych mierników ich realizacji oraz metod wdrożenia. Technika taka, zwana Hoshin Kanri, pozwala ustalić właśnie takie cele, a potem odpowiednio kaskadować je na poszczególne szczeble organizacji tak, aby każdy pracownik wiedział, jak jego praca przekłada się na osiąganie konkretnych celów przedsiębiorstwa. Tablice takie, niekiedy ułożone w 3 lub nawet 4 stopniową strukturę, stanowią niezbędny element wymiany informacji oraz przyczynek do efektywnych spotkań.

W takcie warsztatów uczestnicy przyjrzą się teorii i praktyce tych obu istotnych elementów systemu zarządzania oraz ich wzajemnym zależnościom. Będą mieli okazję nie tylko zobaczyć ciekawe rozwiązania w tym zakresie, ale również samemu zaprojektować zarys tablicy zarządzania celami.

LICZBA GODZIN SPĘDZONYCH NA HALI PRODUKCYJNEJ PODCZAS SZKOLENIA: 4h

Adresaci szkolenia

Szkolenie dedykowane jest dla kadry kierowniczej przedsiębiorstw, chcących stworzyć spójny i skuteczny system zarządzania. Zapraszamy przełożonych wszystkich działów i obszarów, którzy chcą sprawnie zarządzać planowaniem i realizacją celów dla podległych sobie procesów.

Korzyści dla pracownika

  • Wzrost świadomości własnego wpływu na wyniki fabryki, działu czy obszaru
  • Umiejętność pozyskiwania danych oraz monitorowania wskaźników poprzez spotkania operacyjne
  • Umiejętność prawidłowego definiowania problemów i działań korygujących
  • Poprawa współpracy i komunikacji między pracownikami i działami
  • Zrozumienie zależności pomiędzy celami wyznaczonymi dla różnych szczebli przedsiębiorstwa
  • Umiejętność opracowania tablicy z celami oraz bieżącego działania i jej przeglądów wg rutyny PDCA

Korzyści dla firmy

  • Przejrzysta wizualizacja planów, celów, metod i wyników całej fabryki oraz każdego z jej obszarów
  • Poprawa szybkości raportowania odchyleń od standardów i reagowania na problemy
  • Wspólny kierunek działań dla wszystkich pracowników w firmie (także w ujęciu „wizja korporacyjna – cele lokalne”)
  • Włączenie pracowników wszystkich szczebli w realizację celów strategicznych
  • Unikanie konfliktów interesów i podejścia silosowego w zarządzaniu dzięki skoordynowaniu celów działów i obszarów
  • Poprawa jakości zarządzania

Uzyskaj do 80% dofinansowania do naszych warsztatów i szkoleń

Jeśli Twoje przedsiębiorstwo należy do sektora MSP, teraz możesz zdobyć aż do 80% dofinansowania do naszych usług. Dowiedz się więcej >>

Certyfikat
Lean Global Network

Sygnowany Lean Global Network

Program
Program szkolenia

Program szkoleniaPDF, 0.1 MB

Terminy szkoleń

Zapisu elektronicznego na szkolenie można dokonać najpóźniej na 7 dni przed jego terminem
DataNazwa firmy i miejsceCena nettoStan zapisów
14-15.09.2022Namysłów
Namysłów
2880 zł Sprzedane
22-23.11.2022Katowice
Katowice
2880 zł Sprzedane

Prowadzący szkolenie

W zależności od terminu, szkolenie będzie prowadzone przez jednego ze wskazanych poniżej ekspertów.

Maurycy Szkolnicki

Doświadczenie menadżerskie

Zanim dołączył do zespołu LEI Polska pracował przez piętnaście lat w przemyśle maszynowym i FMCG. Doświadczenie we wdrażaniu Lean zdobywał, pracując na różnych stanowiskach, począwszy od  koordynatora ds. TPM, poprzez dyrektora produkcji, aż do członka zespołu tworzącego korporacyjny system produkcyjny. Posiada duże doświadczenie w pracy w środowisku wielokulturowym. Współtworzył i wdrażał standardy korporacyjne na poziomie globalnym wzorowane na Toyota Production System. Posiada międzynarodowy certyfikat Black Belt Six Sigma.

Specjalizuje się w praktycznych transformacjach Lean, w szczególności: budowaniu stabilności procesów oraz w metodach rozwiązywania problemów (między innymi standaryzacji, 5S, TPM, SMED), reorganizacji przepływu (mapowaniu i doskonaleniu strumieni wartości), wdrażaniu kultury ciągłego doskonalenia.

Doświadczenie doradcze

Współpracował m. in. z: Animex, Diehl Controls, Donaldson, Etisoft, Famot, Frohe, Govecs, Inter-Metal, Meyn, Nutricia, Oriflame, Primo Profile, Roto Okna Dachowe, Schumacher Packaging, Sempertrans, Stora Enso, Wavin, Wiennerberger, Zakład produkcyjny Automatyki Sieciowej.

Agnieszka Fonfara

Doświadczenie menadżerskie

Kilkanaście lat pracowała w przedsiębiorstwach sektora spożywczego takich jak: Terravita, Lisner i Nestle Polska. Doświadczenie zdobywała w działach jakości, BHP, HR i ciągłego doskonalenia.  Współtworzyła strategię organizacji, strukturę celów, system audytów i rozwiązywania problemów. Odpowiedzialna była za wdrożenie struktury spotkań operacyjnych, TPM ora wielu standardów i narzędzi korporacyjnych. Zarządzała portfelem projektów dbając o to, aby każdy z nich przebiegał zgodnie z ustalonym planem i nadanymi priorytetami. Przez kilka lat koordynowała wdrożenie Nestle Continuous Excellence dla dziewięciu fabryk koncernu, będąc jednocześnie członkiem europejskiego zespołu  wdrożeniowego. To co najbardziej ją interesuje to zintegrowane doskonalenie uwzględniające wzajemne relacje pomiędzy narzędziami ciągłego doskonalenia a systemami zapewnienia jakości i bezpieczeństwa pracowników.

Specjalizuje się w szczególności w: skracaniu czasów przezbrojeń z wykorzystaniem metody SMED, rozwiązywaniu problemów w relacjach z pracownikami wg TWI, budowaniu systemu codziennego rozwiązywania problemów, TPM, Gemba Walk.

Doświadczenie doradcze

Współpracowała m.in. z: Electrolux, ZF Automotive Systems, Tauron Ciepło, Japan Tobacco International, Bridgestone, Kompania Piwowarska, Coroplast, Diehl, Nidec, Neapco, Mayr, Filplast, Fabryka Mebli Forte, MEYN, Georg Utz, JMP Flowers, System-Barosz Gwimet.

Małgorzata Jakubik

Doświadczenie menadżerskie

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie menadżerskie w międzynarodowych korporacjach International Paper i General Motors. W zakładzie Opla w Gliwicach, działającym w oparciu o pełny system Lean, kierowała procesem tworzenia i realizacji szkoleń  oraz Działem Jakości Operacyjnej.  Jako menadżer Lean na Europę koordynowała pracę zespołu ekspertów z wiodących zakładów GM Europe w procesie  audytowania i wsparcia wdrożenia Lean w zakładach korporacji.

Specjalizuje się w praktycznych transformacjach Lean, szczególnie poprzez budowanie i modyfikacje systemów: celów strategicznych i zarządzanie wskaźnikami (Hoshin Kanri), pomysłów pracowniczych Kaizen, rozwiązywania problemów, budowania kompetencji i motywacji pracowników. Jest ekspertem z zakresu metod TWI,  rozwiązywania problemów, metody Toyota Kata oraz innych narzędzi standaryzacji i doskonalenia procesów.

Doświadczenie doradcze

Współpracowała m.in. z: Fabryki Mebli Forte, Cranfield Foundry, Schumacher Packaging, Constantia Teich, BSH, Agros Nova, Bella, Rockwool, Gatx/Wagon Service Ostróda, Etisoft, Dr Irena Eris, Precision Machine Parts, Sitech, Sempertrans, Wienerberger, Velux, Ultimo, Philip Morris, Philips Lighting (obecnie: Signify Poland).

*LEI Polska zastrzega sobie prawo do zmiany trenerów prowadzących szkolenie, zapewniając odpowiednio wysoki poziom merytoryczny szkolenia

Nie udało Ci się zapisać na to szkolenie?

Skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwość zorganizowania dodatkowego terminu.

Szkolenie na wyłączność na terenie fabryki

Jeśli chciałbyś zobaczyć, jak wybrane narzędzie lub rozwiązanie funkcjonuje na hali innej firmy, skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (na wyłączność dla Twojej firmy) – pomożemy Ci dobrać odpowiednie przedsiębiorstwo z listy naszych firm partnerskich.

Potrzebujesz pomocy w wyborze szkolenia? Skontaktuj się z nami!

Monika Kowalczyk

Monika Kowalczyk

+48 505 989 892

monika.kowalczyk@lean.org.pl

Rafał Krukowski

Rafał Krukowski

+48 505 834 432

rafal.krukowski@lean.org.pl

Polecane artykuły

Hoshin Kanri, czyli jak skutecznie zrealizować strategię i wykorzystać w pełni potencjał firmy

więcej

Hoshin Kanri – silnik transformacji Lean

więcej

Polecamy również inne warsztaty na terenie firm

Jak zrobić dobry audyt w środowisku Lean, Lean Enterprise Institute Polska

Jak zaprojektować i wdrożyć audyt w środowisku Lean

Wykorzystanie systemu audytowania do doskonalenia organizacji i...

więcej
Jak być efektywnym menadżerem w środowisku Lean, Lean Enterprise Institute Polska

Jak być efektywnym menadżerem w środowisku Lean

Praktyczny przewodnik po narzędziach i procesach Lean dla...

więcej
Powrót do listy warsztatów
Warsztaty
na terenie firm
Warsztaty na terenie firm

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
Pełna klauzula

Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej

Dane firmowe
Lean Enterprise Institute Polska Sp. z o.o.,
ul. Klecińska 123, 54-413 Wrocław,
KRS: 0000267015,
Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu,
Kapitał zakładowy 100.000 PLN,
NIP: 898-209-88-02,
REGON: 020402160
Kontakt
tel.: 506 785 310,
e-mail: info@lean.org.pl
Polecane
  • Projekty wdrożeniowe
  • Warsztaty na zamówienie
  • Programy certyfikowane
  • Baza wiedzy
Wszelkie prawa zastrzeżone LEI Polska (c) 2023
Polityka Prywatności
  • Facebook
  • Linkedin
  • Youtube
  • Newsletter