System rozwiązywania problemów w firmie (POZIOM 2)
Jak połączyć narzędzia rozwiązywania problemów w jeden, sprawnie działający system
Dowiedz się więcejW świecie Lean ustrukturyzowany proces rozwiązywania problemów jest krytycznie ważny. Im mniej pożarów do ugaszenia, tym więcej czasu i koncentracji na identyfikowaniu rzeczywistych przyczyn źródłowych problemów oraz ich eliminowaniu na dobre. Kłopot jednak w tym, że w wielu przedsiębiorstwach stosowane są jedyne wybrane i rozproszone narzędzia rozwiązywania problemów, niejednokrotnie nieadekwatnie do skali problemów a pracownicy przerzucają się odpowiedzialnością za nie, podczas gdy za kolejność podejmowania problemów oraz nadawanie im priorytetów i zasobów do rozwiązania odpowiada albo fałszywie pojmowana kolejność zgłoszeń, albo siła przebicia lidera danego obszaru.
Podstawowe cechy zdrowego systemu rozwiązywania problemów są oczywiste: ma być przejrzysty, łatwy do zrozumienia i zastosowania, wszechstronny, do użycia przy różnych typach problemów, a nade wszystko skuteczny. Składają się na niego: określenie źródeł identyfikacji problemów, priorytetów przydzielania zasobów na ich rozwiązanie, jasna definicja ról pracowników i przełożonych oraz dobór najskuteczniejszego narzędzia do skali problemu.
Podczas warsztatów uczestnicy w praktyczny sposób zapoznają się z elementami takiego spójnego systemu. Poznają metody monitorowania efektywności procesu rozwiązywania problemów oraz techniki przepływu informacji o wdrażanych zmianach w przedsiębiorstwie.
LICZBA GODZIN SPĘDZONYCH NA HALI PRODUKCYJNEJ PODCZAS SZKOLENIA: 2h
Warsztat przeznaczony jest dla osób, które chcą zbudować i rozpowszechnić system rozwiązywania problemów w organizacji. Tym, którzy nie są jeszcze zaznajomieni z metodyką rozwiązywania problemów polecamy warsztat „Narzędzia rozwiązywania problemów z raportami A3 (POZIOM 1)”.
Adresaci szkolenia
Szkolenie przeznaczone jest szczególnie dla właścicieli procesu rozwiązywania problemów w poszczególnych obszarach firmy, takich jak np. jakość, utrzymanie ruchu czy bezpieczeństwo pracy oraz przełożonych operacyjnych, chcących osiągnąć wyższą skuteczność takiego procesu. Zapraszamy także osoby odpowiedzialne za całość systemu rozwiązywania problemów i jego skuteczność (np. koordynatorzy Lean, liderzy ciągłego doskonalenia).
Korzyści dla uczestnika
- Poznanie wszystkich niezbędnych elementów systemu rozwiązywania problemów i metody na ich sprawne współdziałanie
- Poznanie recepty na skuteczną selekcję problemów do podjęcia w pierwszej kolejności, wybór najlepszej metody analizy problemu, skuteczne przydzielenie zasobów do jego rozwiązania oraz efektywne monitorowanie wdrożenia działań korygujących
- Zapoznanie się z praktycznym zastosowaniem każdego z elementów systemu
Korzyści dla firmy
- Integracja narzędzi rozwiązywania problemów w jeden, spójny system
- Podniesienie skuteczności rozwiązywania problemów w przedsiębiorstwie i lepsza ich priorytetyzacja
- Podniesienie efektywności wykorzystania zasobów na rozwiązywanie problemów
- Większe zaangażowanie pracowników w celowe rozwiązywanie problemów
Uzyskaj do 80% dofinansowania do naszych warsztatów i szkoleń
Jeśli Twoje przedsiębiorstwo należy do sektora MSP, teraz możesz zdobyć aż do 80% dofinansowania do naszych usług. Dowiedz się więcej >>
Certyfikat
Sygnowany Lean Global Network
Program
Program szkoleniaPDF, 0.1 MB
Terminy szkoleń
Data | Nazwa firmy i miejsce | Cena netto | Stan zapisów | |
---|---|---|---|---|
5.11.2021 | Namysłów | 1500 zł | Sprzedane |
Prowadzący
W zależności od terminu, szkolenie będzie prowadzone przez jednego ze wskazanych poniżej ekspertów.
Małgorzata Jakubik
Doświadczenie menadżerskie
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie menadżerskie w międzynarodowych korporacjach International Paper i General Motors. W zakładzie Opla w Gliwicach, działającym w oparciu o pełny system Lean, kierowała procesem tworzenia i realizacji szkoleń oraz Działem Jakości Operacyjnej. Jako menadżer Lean na Europę koordynowała pracę zespołu ekspertów z wiodących zakładów GM Europe w procesie audytowania i wsparcia wdrożenia Lean w zakładach korporacji.
Specjalizuje się w praktycznych transformacjach Lean, szczególnie poprzez budowanie i modyfikacje systemów: celów strategicznych i zarządzanie wskaźnikami (Hoshin Kanri), pomysłów pracowniczych Kaizen, rozwiązywania problemów, budowania kompetencji i motywacji pracowników. Jest ekspertem z zakresu metod TWI, rozwiązywania problemów, metody Toyota Kata oraz innych narzędzi standaryzacji i doskonalenia procesów.
Doświadczenie doradcze
Współpracowała m.in. z: Fabryki Mebli Forte, Cranfield Foundry, Schumacher Packaging, Constantia Teich, BSH, Agros Nova, Bella, Rockwool, Gatx/Wagon Service Ostróda, Etisoft, Dr Irena Eris, Precision Machine Parts, Sitech, Sempertrans, Wienerberger, Velux, Ultimo, Philip Morris, Philips Lighting (obecnie: Signify Poland).
Agnieszka Fonfara
Doświadczenie menadżerskie
Kilkanaście lat pracowała w przedsiębiorstwach sektora spożywczego takich jak: Terravita, Lisner i Nestle Polska. Doświadczenie zdobywała w działach jakości, BHP, HR i ciągłego doskonalenia. Współtworzyła strategię organizacji, strukturę celów, system audytów i rozwiązywania problemów. Odpowiedzialna była za wdrożenie struktury spotkań operacyjnych, TPM ora wielu standardów i narzędzi korporacyjnych. Zarządzała portfelem projektów dbając o to, aby każdy z nich przebiegał zgodnie z ustalonym planem i nadanymi priorytetami. Przez kilka lat koordynowała wdrożenie Nestle Continuous Excellence dla dziewięciu fabryk koncernu, będąc jednocześnie członkiem europejskiego zespołu wdrożeniowego. To co najbardziej ją interesuje to zintegrowane doskonalenie uwzględniające wzajemne relacje pomiędzy narzędziami ciągłego doskonalenia a systemami zapewnienia jakości i bezpieczeństwa pracowników.
Specjalizuje się w szczególności w: skracaniu czasów przezbrojeń z wykorzystaniem metody SMED, rozwiązywaniu problemów w relacjach z pracownikami wg TWI, budowaniu systemu codziennego rozwiązywania problemów, TPM, Gemba Walk.
Doświadczenie doradcze
Współpracowała m.in. z: Electrolux, ZF Automotive Systems, Tauron Ciepło, Japan Tobacco International, Bridgestone, Kompania Piwowarska, Coroplast, Diehl, Nidec, Neapco, Mayr, Filplast, Fabryka Mebli Forte, MEYN, Georg Utz, JMP Flowers, System-Barosz Gwimet.
*LEI Polska zastrzega sobie prawo do zmiany trenerów prowadzących szkolenie, zapewniając odpowiednio wysoki poziom merytoryczny szkolenia
Nie udało Ci się zapisać na to szkolenie?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwość zorganizowania dodatkowego terminu.
Szkolenie na wyłączność na terenie fabryki
Jeśli chciałbyś zobaczyć, jak wybrane narzędzie lub rozwiązanie funkcjonuje na hali innej firmy, skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (na wyłączność dla Twojej firmy) – pomożemy Ci dobrać odpowiednie przedsiębiorstwo z listy naszych firm partnerskich.