Standaryzacja pracy

Kiedy uważ­nie przyj­rzy­cie się pracy ope­ra­to­rów dostrze­że­cie zapewne, że dobrze wie­dzą co robić, ale ich metody róż­nią się w kwe­stii jak wyko­ny­wać poszcze­gólne czyn­no­ści i zabiegi – nie powta­rzają oni dokład­nie tych samych ruchów w pro­duk­cji kolej­nych czę­ści, co ma istotny wpływ na jakość. Co wię­cej, jeżeli praca nie zosta­nie dobrze zapla­no­wana, ope­ra­to­rzy będą się męczyć w trak­cie zmiany, ryzy­ku­jąc tym samym cho­roby zawo­dowe, ani nie będą w sta­nie osią­gać ocze­ki­wa­nych celów zmianowych. Środ­kiem zarad­czym na tego typu pro­blemy opra­co­wa­nym przez Toyotę jest wła­śnie praca stan­da­ry­zo­wana, która umoż­li­wia ana­lizę ruchów, zna­le­zie­nie naj­lep­szej metody wyko­ny­wa­nia pracy oraz prze­szko­le­nie ope­ra­to­rów, aby ją powta­rzali. Praca stan­da­ry­zo­wana to zde­cy­do­wa­nie narzę­dzie cią­głego dosko­na­le­nia (w prze­ci­wień­stwie do stan­dar­dów pracy, które opi­sują pod­sta­wowy prze­bieg pro­cesu, czyli co).

Lean Manufacturing w Remy Automotive Poland. Osiągnięcia i problemy

W referacie omówiono narzędzia Lean Manufacturing wdrożone w Remy Automotive Poland. Szczególnie skupiono się na […]

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

    Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
    Pełna klauzula

    Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej