fbpx

Kultura Lean

W języku angielskim słowo „lean” oznacza szczupły, a Lean Management to podejście do zarządzania przedsiębiorstwem zakładające eliminację marnotrawstwa, rozumianego jako zużywanie jakichkolwiek zasobów w celach innych niż tworzenie wartości dla ostatecznego klienta. „Wyszczuplanie” z tak rozumianego marnotrawstwa prowadzi do wzrostu efektywności i wydajności pracy przy maksymalnym skoncentrowaniu na wartości dodanej dla klienta. Pojęciem, które nieodzownie łączy się z LM jest Kaizen, czyli ciągłe doskonalenie oparte na wiedzy i zaangażowaniu pracowników.

Jak ludzie przypadkowo sprawiają, że zmiany są nietrwałe

  Często słyszy się, że trudniejsze od zmiany jest jedynie jej […]

Recepta na PORAŻKĘ transformacji Lean. Sposób nr 1 – wdrażanie Lean „na agentów zmian”

Autor: Remigiusz Horbal, Lean Enterprise Institute Polska Zadziwiające, jak wiele firm (zwłaszcza dużych „korpo”) próbuje […]

Dlaczego liderom trudno przestać wskazywać rozwiązania i zacząć przewodzić w sposób świadomy

  Katie, wystąpisz na wrześniowej konferencji Lean i opowiesz o nawykach liderów […]

W Toyocie nie ma ekspertów – są osoby o większym doświadczeniu

We wstępie do książki Jak się uczyć przewodzić […]

Porażka jest porażką tylko wtedy, gdy nie wyciągamy z niej żadnych wniosków

„Porażka jest porażką tylko wtedy, gdy nie wyciągamy z niej żadnych wniosków” – twierdzi Isao […]

Jak się uczyć przewodzić i jak przewodzić, by się uczyć

W naszym wydawnictwie właśnie ukazała się nowa książka. To Jak się uczyć […]

Osiągaj najważniejsze cele poprzez codzienne posługiwanie się hoshin kanri

Jeffrey Liker Większość transformacji Lean opiera się na codziennej pracy na pierwszej linii – w […]

Dlaczego warto przejść z produkcji w partiach na Lean?

Art Byrne Przede wszystkim dlatego, że przyniesie to duże korzyści w prawie każdym obszarze. Większość […]

Dlaczego bezpieczeństwo psychiczne w pracy jest ważne

  Bezpieczeństwo psychiczne może zdecydować o różnicy między zadowolonym klientem a […]

Jakie konkretne praktyki pozwalają skutecznie rozwijać ludzi?

Na to pytanie odpowiada Michael Ballé, współautor książki Skuteczne zarządzanie […]

Nieprzemijające lekcje z książki Lean Management ‒ Narodziny systemu zarządzania Tom Ehrenfeld

Wdrożenie Lean Management nie jest prostą jednorazową czynnością. Jeśli zmagacie się z wyzwaniami wynikającymi […]

Jak wdrażać Lean, aby pomógł firmie odnieść sukces

Sytuacyjne podejście do małych i dużych transformacji Lean w każdej branży Autor: Sławomir Kubiak, Partner […]

Czy istnieje wzór na sukces firmy? Wywiad z Tracey i Erniem Richardson – autorami książki „Droga Toyoty do angażowania pracowników”

Na czym polega sekret zdolności Toyoty do angażowania pracowników w ciągłe doskonalenie? Aby zdradzić nam […]

Ramowy model rozwiązywania problemów – wywiad z Artem Smalleyem

Cztery typy problemów i sposoby ich rozwiązywania, które pozwolą na nowo ukształtować wasze organizacje, przedstawia […]

Wychowani przez Toyotę

Wywiad z Tracey i Erniem Richardson, autorami książki Droga Toyoty do angażowania pracowników. Jak […]

O tym jakim jesteś liderem świadczy nie to co mówisz, ale to co robisz

Roberto Priolo: Podczas XVI Konferencji Lean Management we Wrocławiu będziesz mówił o zachowaniach i postawach […]

Sekret przewodzenia zmianom – jak to robi Toyota

Roberto Priolo: Zacznijmy od twoich doświadczeń zdobytych w trakcie pracy dla Toyoty i korporacji Donnelly […]

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
Pełna klauzula

Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej