Kultura Lean
W języku angielskim słowo „lean” oznacza szczupły, a Lean Management to podejście do zarządzania przedsiębiorstwem zakładające eliminację marnotrawstwa, rozumianego jako zużywanie jakichkolwiek zasobów w celach innych niż tworzenie wartości dla ostatecznego klienta. „Wyszczuplanie” z tak rozumianego marnotrawstwa prowadzi do wzrostu efektywności i wydajności pracy przy maksymalnym skoncentrowaniu na wartości dodanej dla klienta. Pojęciem, które nieodzownie łączy się z LM jest Kaizen, czyli ciągłe doskonalenie oparte na wiedzy i zaangażowaniu pracowników.
Często słyszy się, że trudniejsze od zmiany jest jedynie jej […]
Wartość książki Katie Anderson Jak się uczyć przewodzić […]
Autor: Remigiusz Horbal, Lean Enterprise Institute Polska Zadziwiające, jak wiele firm (zwłaszcza dużych „korpo”) próbuje […]
Katie, wystąpisz na wrześniowej konferencji Lean i opowiesz o nawykach liderów […]
We wstępie do książki Jak się uczyć przewodzić […]
„Porażka jest porażką tylko wtedy, gdy nie wyciągamy z niej żadnych wniosków” – twierdzi Isao […]
W naszym wydawnictwie właśnie ukazała się nowa książka. To Jak się uczyć […]
Jeffrey Liker Większość transformacji Lean opiera się na codziennej pracy na pierwszej linii – w […]
Art Byrne Przede wszystkim dlatego, że przyniesie to duże korzyści w prawie każdym obszarze. Większość […]
Bezpieczeństwo psychiczne może zdecydować o różnicy między zadowolonym klientem a […]
Na to pytanie odpowiada Michael Ballé, współautor książki Skuteczne zarządzanie […]
Wdrożenie Lean Management nie jest prostą jednorazową czynnością. Jeśli zmagacie się z wyzwaniami wynikającymi […]
Sytuacyjne podejście do małych i dużych transformacji Lean w każdej branży Autor: Sławomir Kubiak, Partner […]
Na czym polega sekret zdolności Toyoty do angażowania pracowników w ciągłe doskonalenie? Aby zdradzić nam […]
Cztery typy problemów i sposoby ich rozwiązywania, które pozwolą na nowo ukształtować wasze organizacje, przedstawia […]
Wywiad z Tracey i Erniem Richardson, autorami książki Droga Toyoty do angażowania pracowników. Jak […]
Roberto Priolo: Podczas XVI Konferencji Lean Management we Wrocławiu będziesz mówił o zachowaniach i postawach […]
Roberto Priolo: Zacznijmy od twoich doświadczeń zdobytych w trakcie pracy dla Toyoty i korporacji Donnelly […]