Standaryzacja pracy
Kiedy uważnie przyjrzycie się pracy operatorów dostrzeżecie zapewne, że dobrze wiedzą co robić, ale ich metody różnią się w kwestii jak wykonywać poszczególne czynności i zabiegi – nie powtarzają oni dokładnie tych samych ruchów w produkcji kolejnych części, co ma istotny wpływ na jakość. Co więcej, jeżeli praca nie zostanie dobrze zaplanowana, operatorzy będą się męczyć w trakcie zmiany, ryzykując tym samym choroby zawodowe, ani nie będą w stanie osiągać oczekiwanych celów zmianowych. Środkiem zaradczym na tego typu problemy opracowanym przez Toyotę jest właśnie praca standaryzowana, która umożliwia analizę ruchów, znalezienie najlepszej metody wykonywania pracy oraz przeszkolenie operatorów, aby ją powtarzali. Praca standaryzowana to zdecydowanie narzędzie ciągłego doskonalenia (w przeciwieństwie do standardów pracy, które opisują podstawowy przebieg procesu, czyli co).
Gdy twoim jedynym narzędziem jest młotek, wszystko zaczyna ci przypominać gwoździe. [Abraham Maslow] Typowy […]
Aviva Aviva należy do największych grup ubezpieczeniowych w Europie. Szczyci się tradycją ponad trzystu lat […]
WSTĘP TZMO S.A., właściciel firmy Bella sp. z o.o., to firma o zintegrowanej działalności produkcyjnej, […]
Lean zachęca, by spędzać w Gemba tak dużo czasu, jak to tylko możliwe. Ale co […]
Czy macie wrażenie, że wasza firma jest jak zamek z piasku? Czy utrzymanie rezultatów rozwiązań […]
eurobank posiada szeroką ofertą dla klientów indywidualnych i koncentruje się na rozwoju obsługi online z pomocą […]
3M jest firmą reprezentującą wiele różnych dziedzin techniki, prowadzącą działalność produkcyjno-handlową w skali całego świata, w […]
Roberto Priolo: Podczas XVI Konferencji Lean Management we Wrocławiu będziesz mówił o zachowaniach i postawach […]
Instruowanie pracownika – wersja pierwsza Na ciężarówkę Basia, młodszy specjalista ds. analiz płacowych, firma outsourcingowa […]
Na początku musimy przyznać, że artykuł ten piszemy z pewną dozą zakłopotania. Wydawać się przecież […]
Istnieje wiele dobrze udokumentowanych sukcesów odniesionych w wyniku wdrożenia reguł szczupłego zarządzania w sferze produkcyjnej. […]
W pierwszej części raportu pokazano, jak duży jest nadal potencjał doskonalenia, nawet w firmach usługowych […]
Raport prezentuje wybrane wyniki analizy firm z sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce, w aspekcie […]
1. WSTĘP Niniejsze opracowanie powstało w oparciu o doświadczenia autora w zakresie wdrażania i usprawniania […]
Podczas naszej ubiegłorocznej wizyty w Lean Enterprise Institute w Bostonie Jamie Bonini – dyrektor generalny […]
Gdy dotarliśmy na miejsce, ojciec i Phil siedzieli już w rogu baru pogrążeni w dyskusji. […]
Przedstawiamy fragment bestsellerowej powieści Freddy’ego i Michaela Balle pt. „
Przedstawiamy drugi z serii trzech artykułów poświęconych istocie standaryzacji pracy. W pierwszej części zaprezentowaliśmy czym jest standaryzacja […]