fbpx

Aktualności

Zmień swoją ulubioną metodę rozwiązywania problemów

Niektóre problemy biznesowe wymagają szybkiej reakcji, aby „zatrzymać krwawienie”, podczas gdy inne wymagają kreatywności lub bardziej analitycznego podejścia, aby osiągnąć lepszy stan docelowy lub uzyskać przełomowe wyniki. Art Smalley Niezależnie od rodzaju problemu, prawdopodobnie będzie on należał do jednego z typów ujętych w ramowym modelu przedstawionym przez Arta Smalleya w książce Cztery typy problemów i

Więcej

Szacunek dla ludzi wyraża się poprzez zadawanie właściwych pytań

Zadawanie pytań w sposób zachęcający do dialogu zamiast wymuszania podporządkowania się jest wyrazem szacunku i obowiązkiem lidera Lean Karen Gaudet, Lean Enterprise Institute “Jaka jest najważniejsza rzecz, o której musimy dziś porozmawiać?” „Co zaobserwowałeś i co zmierzyłeś, by zrozumieć problem?” Zadawanie właściwych pytań samo w sobie jest sztuką. Spośród wielu umiejętności wymaganych od lidera podczas

Więcej

Analiza procesu szczepienia przeciw COVID-19 – jak zastosować Lean w tym procesie

Dave Brunt, Lean Enterprise Academy Obserwacja jest kluczem do zastosowania Lean podczas szczepień przeciw COVID-19. W ostatnią sobotę stycznia miałem okazję, a właściwie zaszczyt, obserwować proces szczepień wraz z ludźmi pracującymi na pierwszej linii. Mówię tu o zaszczycie, ponieważ ostatnio tak bardzo brakowało nam bezpośrednich kontaktów, ponieważ uwielbiam przebywać tam, gdzie odbywa się praca, a

Więcej

Hoshin Kanri (Strategy Deployment). Jak ukierunkować firmę na jeden cel i skutecznie wdrażać strategię

Autor: Sławomir Kubiak, Partner w Lean Enterprise Institute Polska “Wizja bez działania jest zaledwie marzeniem. Działanie bez wizji to strata czasu. Wizja wraz z działaniem może zmienić świat.” Joel Arthur Baker Wizja bez działania jest zaledwie marzeniem W maju 1961 roku prezydent John F. Kennedy wypowiedział następujące słowa: „Uważam, że nasz naród powinien zobowiązać się do

Więcej

Prawie każda branża boryka się ze zmiennością w obciążeniu pracą. A jeśli chodzi o popyt ze strony klientów, nie ma mowy o jego całkowitej kontroli

Autor:  Jean Cunningham Czy masz do czynienia ze zmiennością, jeśli chodzi o ilość pracy do wykonania? Oczywiście, że tak, to naturalne. Prawie każda branża boryka się z „przypływami i odpływami”. A jeśli chodzi o popyt ze strony klientów, nie ma mowy o jego całkowitej kontroli. Kiedy przed dwoma laty rozpoczęłam pracę w Lean Enterprise Institute,

Więcej

Jak metoda Instruowania Pracowników programu TWI może uzupełnić wytyczne sanitarno-przeciwepidemiczne

Jak metoda Instruowania Pracowników programu TWI może uzupełnić wytyczne sanitarno-przeciwepidemiczne[i] Autor: Patrick Graupp Szpitale i placówki opieki zdrowotnej w USA wprawdzie wdrażają praktyki Lean w swojej pracy, jednak nie dzieje się to bez oporu. Często można usłyszeć, że ludzie to przecież nie samochody. Jak można standaryzować opiekę medyczną, skoro każdy pacjent to inny przypadek, a

Więcej

Nieprzemijające lekcje z książki Lean Management ‒ Narodziny systemu zarządzania Tom Ehrenfeld

Wdrożenie Lean Management nie jest prostą jednorazową czynnością. Jeśli zmagacie się z wyzwaniami wynikającymi z tego przedsięwzięcia, mamy dla was dobrą informację. Niezbędne wskazówki i inspiracje znajdziecie w książce Lean Management – Narodziny systemu zarządzania. Książka zawiera wywiady z Taiichim Ohno, Eijim Toyodą i innymi twórcami Systemu Produkcyjnego Toyoty (Toyota Production System – TPS). Wiedza

Więcej

Rozpowszechniaj najlepszy sposób myślenia, a nie najlepsze praktyki

Autor: Karen Gaudet Wiele nauczyłam się, wdrażając podejście Lean w przeszło stu kawiarniach należących do sieci Starbucks. Wcześniej praktykowaliśmy dzielenie się najlepszymi pomysłami na najskuteczniejsze rozwiązanie danego problemu. Nazywaliśmy je „najlepszymi praktykami”. Ja także padłam ofiarą tego systemu. Rozwiązania opracowane przez innych dawały całkiem dobry, szybki rezultat. Szybkie tempo pracy w branży detalicznej sprawia, że rozwiązania

Więcej

Systematyczne doskonalenie umiejętności dobrego przełożonego jest niezbędnym warunkiem rozwoju coraz bardziej efektywnych przedsiębiorstw

Nowe rozszerzone wydanie Podręcznika TWI Tajemniczo brzmiący skrót TWI zajmuje stałe miejsce wśród metod wykorzystywanych w Lean Management. Training Within Industry (po polsku moglibyśmy powiedzieć „szkolenia w przemyśle”) jest programem służącym rozwojowi kompetencji przełożonych. Jego geneza sięga – co może dziwić w kontekście związku z Lean Management – nie Japonii, lecz Stanów Zjednoczonych. W 1941

Więcej

Jak wdrażać Lean, aby pomógł firmie odnieść sukces

Sytuacyjne podejście do małych i dużych transformacji Lean w każdej branży Autor: Sławomir Kubiak, Partner w Lean Enterprise Institute Polska Wstęp Czy spotkałeś się z następującą sytuacją: wszyscy pracownicy zostali przeszkoleni z podstaw Lean, niektórzy mogą się pochwalić certyfikatami ekspertów, prezesi przekonani są do słuszności koncepcji, a wyników biznesowych nie ma? Zastanawiasz się, jak to

Więcej

Jak pracować spokojnie w niespokojnych czasach, wykorzystując rytm standaryzowanej pracy

Globalny kryzys gospodarczy z lat 2008-2009 sprawił, że sieć kawiarni Starbucks musiała zmierzyć się ze zmniejszeniem sprzedaży i spadkiem zysków. W odpowiedzi wprowadzono cały szereg działań usprawniających, a jedno z nich obejmowało tzw. najlepsze praktyki. Odtąd każda kawiarnia miała dzielić się najlepszymi pomysłami, które natychmiast wdrażano w innych kawiarniach. Zatrzęsienie pomysłów – zbyt wielu, by je

Więcej

Standaryzacja może dać ci swobodę

Jedyny możliwy sposób na osiągnięcie spójności w działaniach i na włączenie w nie pracowników z pierwszej linii, to ustalenie tego, jak ustabilizować pracę. Obietnica przygotowanej w idealny sposób kawy i zaangażowanie w realizację misji: „inspirować i rozwijać ludzi – w każdej chwili: jeden człowiek, jedna kawa, jedno miejsce”[1] z jednej strony były inspirujące, z drugiej

Więcej

Jak zbudować efektywny zespół osiągający ponadprzeciętne wyniki

Wykorzystaj Lean Management aby uwolnić pełen potencjał pracowników oraz podnieść efektywność zespołów i całej organizacji. Autor: Sławomir Kubiak, Partner w Lean Enterprise Institute Polska Wstęp W obecnych czasach każda firma musi stale poprawiać swoje wyniki. Klienci oczekują krótszych terminów, wyższej jakości i niższych cen, a inwestorzy rosnących zysków. To oznacza, że efektywność  pracy musi stale

Więcej

Rozwijanie świadomości, namysłu i pomysłowości – trzy intencje gemba walk

W poprzednim artykule skupiłam się na intencjach wizyt w gemba (gemba walk). Wyjaśniłam, że wiedza, co robić i jak zachowywać się w gemba, to za mało. Ważne, by rozumieć cel wizyty w gemba, nim odwiedzimy ludzi w miejscu ich pracy (zakłócając ją). To podstawa tego, aby nasza wizyta dodała wartość i wyrządziła mniej szkód. W

Więcej

Wprowadzanie Agile’a w Toyocie

Nigel Thurlow będzie gościem XX Konferencji Lean Management, która odbędzie się w dniach 14-16 października 2020 we Wrocławiu. Więcej informacji: www.leankonf.pl Szef Agile w Toyota Connected, Nigel Thurlow opowiada nam o podróży Toyoty w stronę Agile’a i wyjaśnia, dlaczego pomiędzy Lean i Agile nie istnieje żadna przepaść. Nigel Thurlow, Chief of Agile, Toyota Connected – Dallas, Stany

Więcej

Kaizen w firmie FPZ

Sergio Ferigo, Dyrektor Generalny firmy FPZ, będzie gościem XX Konferencji Lean Management, która odbędzie się w dniach 14-16 października 2020 we Wrocławiu. Więcej informacji: www.leankonf.pl Dwoje specjalistów z Biura Promocji Kaizen z włoskiej firmy FPZ dzieli się refleksjami nad swoją rolą, jaką jest wspieranie rozpowszechniania Lean w firmie oraz w nowych, nabywanych przez nią przedsiębiorstwach. Autorzy: Francesca

Więcej

Co właściwie powinniśmy robić, gdy już znajdziemy się w gemba?

Co właściwie powinniśmy robić, gdy już znajdziemy się w gemba? Czego szukać? I skąd będziemy wiedzieć, że nasze wizyty mają pozytywny wpływ na ludzi i firmę?  „Nie patrz oczami, patrz stopami. Nie myśl głową, myśl rękami”. Być może spotkaliście się już ze słynnymi słowami Taiichiego Ohno, jednego z prekursorów Lean. Ohno nalegał, aby menedżer w

Więcej

Lean w sprzedaży i obsłudze klientów

Jak Lean Management może znacząco poprawić efektywność sprzedaży, jakość obsługi klienta i satysfakcję klientów. Autor: Sławomir Kubiak, Partner Lean Enterprise Institute Polska Wstęp Jak zwiększyć sprzedaż? Jak poprawić obsługę klientów? Jak spowodować, żeby klienci byli lojalni i kupowali więcej? To z pewnością niezwykle często powtarzane pytania w każdej firmie. W odpowiedzi na nie pada zazwyczaj mnóstwo

Więcej

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
Pełna klauzula

Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej