fbpx

Aktualności

Metoda 8 kroków

Podaj swój adres e-mail, aby otrzymać metodę 8 kroków Nomury w formacie pdf i odbierz rabat 10% na książkę! Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera z informacjami o tematyce Lean Management, o nowościach, książkach, wydarzeniach i ofertach specjalnych od Lean Enterprise Institue Polska Sp. z o.o. na podany adres e-mail. Please leave this field empty.

Jak ludzie przypadkowo sprawiają, że zmiany są nietrwałe

  Często słyszy się, że trudniejsze od zmiany jest jedynie jej utrzymanie. Ale czy faktycznie musi być ono aż tak trudne? Czy cofanie się zmian jest naturalne, a ich utrzymanie powszechnie niemożliwe? A może to my jako ludzie przypadkowo sprawiamy, że zrównoważony rozwój jest trudniejszy, niż powinien? Przemyśleniami na ten temat podzieliło się z nami

Więcej

Porażka jest porażką tylko wtedy, gdy nie wyciągamy z niej żadnych wniosków

„Porażka jest porażką tylko wtedy, gdy nie wyciągamy z niej żadnych wniosków” – twierdzi Isao Yoshino, wieloletni lider Toyoty, z którym rozmowy przeprowadziła Katie Anderson, a następnie na ich bazie stworzyła niepowtarzalną książkę. Jedna z historii Yoshino dotyczy mało znanego projektu Toyoty – projektu budowy łodzi motorowych, który zakończył się porażką. Isao Yoshino przez wiele

Więcej

Jak się uczyć przewodzić i jak przewodzić, by się uczyć

W naszym wydawnictwie właśnie ukazała się nowa książka. To Jak się uczyć przewodzić i jak przewodzić, by się uczyć autorstwa Katie Anderson. Książka powstała na podstawie wielu rozmów, które Katie przeprowadziła z jednym z liderów Toyoty Isao Yoshino. Przedstawia podstawowe lekcje na temat przywództwa i rozwoju ludzi – spostrzeżenia, które głęboko wpłynęły na życie autorki

Więcej

Zmień swoją ulubioną metodę rozwiązywania problemów

Niektóre problemy biznesowe wymagają szybkiej reakcji, aby „zatrzymać krwawienie”, podczas gdy inne wymagają kreatywności lub bardziej analitycznego podejścia, aby osiągnąć lepszy stan docelowy lub uzyskać przełomowe wyniki. Art Smalley Niezależnie od rodzaju problemu, prawdopodobnie będzie on należał do jednego z typów ujętych w ramowym modelu przedstawionym przez Arta Smalleya w książce Cztery typy problemów i

Więcej

Szacunek dla ludzi wyraża się poprzez zadawanie właściwych pytań

Zadawanie pytań w sposób zachęcający do dialogu zamiast wymuszania podporządkowania się jest wyrazem szacunku i obowiązkiem lidera Lean Karen Gaudet, Lean Enterprise Institute “Jaka jest najważniejsza rzecz, o której musimy dziś porozmawiać?” „Co zaobserwowałeś i co zmierzyłeś, by zrozumieć problem?” Zadawanie właściwych pytań samo w sobie jest sztuką. Spośród wielu umiejętności wymaganych od lidera podczas

Więcej

Analiza procesu szczepienia przeciw COVID-19 – jak zastosować Lean w tym procesie

Dave Brunt, Lean Enterprise Academy Obserwacja jest kluczem do zastosowania Lean podczas szczepień przeciw COVID-19. W ostatnią sobotę stycznia miałem okazję, a właściwie zaszczyt, obserwować proces szczepień wraz z ludźmi pracującymi na pierwszej linii. Mówię tu o zaszczycie, ponieważ ostatnio tak bardzo brakowało nam bezpośrednich kontaktów, ponieważ uwielbiam przebywać tam, gdzie odbywa się praca, a

Więcej

Hoshin Kanri (Strategy Deployment). Jak ukierunkować firmę na jeden cel i skutecznie wdrażać strategię

Autor: Sławomir Kubiak, Partner w Lean Enterprise Institute Polska “Wizja bez działania jest zaledwie marzeniem. Działanie bez wizji to strata czasu. Wizja wraz z działaniem może zmienić świat.” Joel Arthur Barker   Wizja bez działania jest zaledwie marzeniem W maju 1961 roku prezydent John F. Kennedy wypowiedział następujące słowa: „Uważam, że nasz naród powinien zobowiązać się

Więcej

Prawie każda branża boryka się ze zmiennością w obciążeniu pracą. A jeśli chodzi o popyt ze strony klientów, nie ma mowy o jego całkowitej kontroli

Autor:  Jean Cunningham Czy masz do czynienia ze zmiennością, jeśli chodzi o ilość pracy do wykonania? Oczywiście, że tak, to naturalne. Prawie każda branża boryka się z „przypływami i odpływami”. A jeśli chodzi o popyt ze strony klientów, nie ma mowy o jego całkowitej kontroli. Kiedy przed dwoma laty rozpoczęłam pracę w Lean Enterprise Institute,

Więcej

Jak metoda Instruowania Pracowników programu TWI może uzupełnić wytyczne sanitarno-przeciwepidemiczne

Jak metoda Instruowania Pracowników programu TWI może uzupełnić wytyczne sanitarno-przeciwepidemiczne[i] Autor: Patrick Graupp Szpitale i placówki opieki zdrowotnej w USA wprawdzie wdrażają praktyki Lean w swojej pracy, jednak nie dzieje się to bez oporu. Często można usłyszeć, że ludzie to przecież nie samochody. Jak można standaryzować opiekę medyczną, skoro każdy pacjent to inny przypadek, a

Więcej

Nieprzemijające lekcje z książki Lean Management ‒ Narodziny systemu zarządzania Tom Ehrenfeld

Wdrożenie Lean Management nie jest prostą jednorazową czynnością. Jeśli zmagacie się z wyzwaniami wynikającymi z tego przedsięwzięcia, mamy dla was dobrą informację. Niezbędne wskazówki i inspiracje znajdziecie w książce Lean Management – Narodziny systemu zarządzania. Książka zawiera wywiady z Taiichim Ohno, Eijim Toyodą i innymi twórcami Systemu Produkcyjnego Toyoty (Toyota Production System – TPS). Wiedza

Więcej

Rozpowszechniaj najlepszy sposób myślenia, a nie najlepsze praktyki

Autor: Karen Gaudet Wiele nauczyłam się, wdrażając podejście Lean w przeszło stu kawiarniach należących do sieci Starbucks. Wcześniej praktykowaliśmy dzielenie się najlepszymi pomysłami na najskuteczniejsze rozwiązanie danego problemu. Nazywaliśmy je „najlepszymi praktykami”. Ja także padłam ofiarą tego systemu. Rozwiązania opracowane przez innych dawały całkiem dobry, szybki rezultat. Szybkie tempo pracy w branży detalicznej sprawia, że rozwiązania

Więcej

Systematyczne doskonalenie umiejętności dobrego przełożonego jest niezbędnym warunkiem rozwoju coraz bardziej efektywnych przedsiębiorstw

Nowe rozszerzone wydanie Podręcznika TWI Tajemniczo brzmiący skrót TWI zajmuje stałe miejsce wśród metod wykorzystywanych w Lean Management. Training Within Industry (po polsku moglibyśmy powiedzieć „szkolenia w przemyśle”) jest programem służącym rozwojowi kompetencji przełożonych. Jego geneza sięga – co może dziwić w kontekście związku z Lean Management – nie Japonii, lecz Stanów Zjednoczonych. W 1941

Więcej

Jak wdrażać Lean, aby pomógł firmie odnieść sukces

Sytuacyjne podejście do małych i dużych transformacji Lean w każdej branży Autor: Sławomir Kubiak, Partner w Lean Enterprise Institute Polska Wstęp Czy spotkałeś się z następującą sytuacją: wszyscy pracownicy zostali przeszkoleni z podstaw Lean, niektórzy mogą się pochwalić certyfikatami ekspertów, prezesi przekonani są do słuszności koncepcji, a wyników biznesowych nie ma? Zastanawiasz się, jak to

Więcej

Jak pracować spokojnie w niespokojnych czasach, wykorzystując rytm standaryzowanej pracy

Globalny kryzys gospodarczy z lat 2008-2009 sprawił, że sieć kawiarni Starbucks musiała zmierzyć się ze zmniejszeniem sprzedaży i spadkiem zysków. W odpowiedzi wprowadzono cały szereg działań usprawniających, a jedno z nich obejmowało tzw. najlepsze praktyki. Odtąd każda kawiarnia miała dzielić się najlepszymi pomysłami, które natychmiast wdrażano w innych kawiarniach. Zatrzęsienie pomysłów – zbyt wielu, by je

Więcej

Standaryzacja może dać ci swobodę

Jedyny możliwy sposób na osiągnięcie spójności w działaniach i na włączenie w nie pracowników z pierwszej linii, to ustalenie tego, jak ustabilizować pracę. Obietnica przygotowanej w idealny sposób kawy i zaangażowanie w realizację misji: „inspirować i rozwijać ludzi – w każdej chwili: jeden człowiek, jedna kawa, jedno miejsce”[1] z jednej strony były inspirujące, z drugiej

Więcej

Jak zbudować efektywny zespół osiągający ponadprzeciętne wyniki

Wykorzystaj Lean Management aby uwolnić pełen potencjał pracowników oraz podnieść efektywność zespołów i całej organizacji. Autor: Sławomir Kubiak, Partner w Lean Enterprise Institute Polska Wstęp W obecnych czasach każda firma musi stale poprawiać swoje wyniki. Klienci oczekują krótszych terminów, wyższej jakości i niższych cen, a inwestorzy rosnących zysków. To oznacza, że efektywność  pracy musi stale

Więcej

Rozwijanie świadomości, namysłu i pomysłowości – trzy intencje gemba walk

W poprzednim artykule skupiłam się na intencjach wizyt w gemba (gemba walk). Wyjaśniłam, że wiedza, co robić i jak zachowywać się w gemba, to za mało. Ważne, by rozumieć cel wizyty w gemba, nim odwiedzimy ludzi w miejscu ich pracy (zakłócając ją). To podstawa tego, aby nasza wizyta dodała wartość i wyrządziła mniej szkód. W

Więcej

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

    Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
    Pełna klauzula

    Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej