fbpx

Aktualności

Jak zbudować efektywny zespół osiągający ponadprzeciętne wyniki

Wykorzystaj Lean Management aby uwolnić pełen potencjał pracowników oraz podnieść efektywność zespołów i całej organizacji. Sławomir Kubiak, Partner w Lean Enterprise Institute Polska Wstęp W obecnych czasach każda firma musi stale poprawiać swoje wyniki. Klienci oczekują krótszych terminów, wyższej jakości i niższych cen, a inwestorzy rosnących zysków. To oznacza, że efektywność  pracy musi stale rosnąć

Więcej

Rozwijanie świadomości, namysłu i pomysłowości – trzy intencje gemba walk

W poprzednim artykule skupiłam się na intencjach wizyt w gemba (gemba walk). Wyjaśniłam, że wiedza, co robić i jak zachowywać się w gemba, to za mało. Ważne, by rozumieć cel wizyty w gemba, nim odwiedzimy ludzi w miejscu ich pracy (zakłócając ją). To podstawa tego, aby nasza wizyta dodała wartość i wyrządziła mniej szkód. W

Więcej

Wprowadzanie Agile’a w Toyocie

Nigel Thurlow będzie gościem XX Konferencji Lean Management, która odbędzie się w dniach 14-16 października 2020 we Wrocławiu. Więcej informacji: www.leankonf.pl Szef Agile w Toyota Connected, Nigel Thurlow opowiada nam o podróży Toyoty w stronę Agile’a i wyjaśnia, dlaczego pomiędzy Lean i Agile nie istnieje żadna przepaść. Nigel Thurlow, Chief of Agile, Toyota Connected – Dallas, Stany

Więcej

Kaizen w firmie FPZ

Sergio Ferigo, Dyrektor Generalny firmy FPZ, będzie gościem XX Konferencji Lean Management, która odbędzie się w dniach 14-16 października 2020 we Wrocławiu. Więcej informacji: www.leankonf.pl Dwoje specjalistów z Biura Promocji Kaizen z włoskiej firmy FPZ dzieli się refleksjami nad swoją rolą, jaką jest wspieranie rozpowszechniania Lean w firmie oraz w nowych, nabywanych przez nią przedsiębiorstwach. Autorzy: Francesca

Więcej

Co właściwie powinniśmy robić, gdy już znajdziemy się w gemba?

Co właściwie powinniśmy robić, gdy już znajdziemy się w gemba? Czego szukać? I skąd będziemy wiedzieć, że nasze wizyty mają pozytywny wpływ na ludzi i firmę?  „Nie patrz oczami, patrz stopami. Nie myśl głową, myśl rękami”. Być może spotkaliście się już ze słynnymi słowami Taiichiego Ohno, jednego z prekursorów Lean. Ohno nalegał, aby menedżer w

Więcej

Lean w sprzedaży i obsłudze klientów

Jak Lean Management może znacząco poprawić efektywność sprzedaży, jakość obsługi klienta i satysfakcję klientów. Autor: Sławomir Kubiak, Partner Lean Enterprise Institute Polska Wstęp Jak zwiększyć sprzedaż? Jak poprawić obsługę klientów? Jak spowodować, żeby klienci byli lojalni i kupowali więcej? To z pewnością niezwykle często powtarzane pytania w każdej firmie. W odpowiedzi na nie pada zazwyczaj mnóstwo

Więcej

Jak uważacie: Lean i Six Sigma – razem czy osobno?

Na światowym rynku motoryzacyjnym znajdziemy informacje o możliwości wdrożenia w firmach systemu Lean i Six Sigma. Six Sigma w trzech słowach? Stabilność procesu, precyzja działania, oszczędności. Six Sigma w jednym zdaniu? Specyficzna kultura przedsiębiorstwa, w której decyzje biznesowe podejmowane są w oparciu o liczby, dane i fakty. Zgodnie z definicją słownikową: „sigma jest to taki

Więcej

Kiedy wybrać Lean, a kiedy skorzystać z Six Sigma?

W trakcie mojego doświadczenia zawodowego w przemyśle motoryzacyjnym spotkałam się wielokrotnie z sytuacją, że złożone problemy z jakością w procesie generują wiele marnotrawstw, np. dodatkowe operacje produkcyjne czy naprawy. Co za tym idzie, mają wpływ na wielkość zasobów i layout maszyn. Jednym z najefektywniejszych projektów, które przeprowadziłam z zespołem w swojej karierze zawodowej, był projekt

Więcej

Bezpłatne konsultacje dla firm

W czasie, gdy poziom efektywności przedsiębiorstw zaczyna nabierać jeszcze większego znaczenia niż dotychczas, chcemy podzielić się zgromadzonym przez lata doświadczeniem naszych ekspertów i zaoferować firmom bezpłatne konsultacje, podczas których będą mogli Państwo opowiedzieć nam o trudnościach, jakie napotykają Państwo na swojej drodze wdrażania Lean oraz uzyskać wskazówki dotyczące tego, jak skutecznie sobie z nimi poradzić. W

Więcej

Doświadczenia z pola walki z koronawirusem z hiszpańskich szpitali stosujących Lean Management

Jak szpitale stosujące Lean zareagowały na najbardziej krytyczne stadium epidemii? Poprosiliśmy trzy szpitale w Katalonii i Toledo o podzielenie się swoimi doświadczeniami. Autorzy: Oriol Cuatrecasas i Cristina Fontcuberta Adalid, Instituto Lean Management, Barcelona Autor zdjęcia i źródło: Enrique Campo Bello / Shutterstock Kiedy sprawy na sali operacyjnej się komplikują, dr Llorenç Mateo z Consorci Sanitari

Więcej

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
Pełna klauzula

Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej