fbpx

Kaizen

Sekcja poświęcona jest japońskiej praktyce zarządzania – kaizen. Kaizen to inaczej ciągłe doskonalenie organizacji z wykorzystaniem wiedzy i zaangażowania pracowników. Bazuje na przekonaniu, że pracownicy wdrażający niewielkie usprawnienia (kaizeny) w swojej pracy każdego dnia powodują, organizacja doskonali się szybciej i szybciej zdobywa przewagę nad konkurencją , niż w przypadku kiedy inwestujemy co jakiś czas w duże udoskonalenie.
Po co robimy warsztaty kaizen? Jak sprawić, żeby codzienny kaizen stał się nawykiem pracowników w naszej firmie? Jak najefektywniej wykorzystać system sugestii pracowniczych? Te i inne odpowiedzi znajdziecie w artykułach, wywiadach, studiach przypadków i wielu innych materiałach zamieszczonych w tej sekcji bazy wiedzy, która zawiera dodatkowo wskazówki na temat rozwijania kultury organizacji w duchu kaizena, czyli duchu ciągłego dążenia do poprawy.

Żeby coś stało się nawykiem, musi być często praktykowane

Prof. Tomasz Koch udzielił wypowiedzi dla magazynu Teraz DB Schenker Logistics. Magazyn dla pracowników, przewoźników […]

Sprawdzone strategie wprowadzania Lean Management w życie

Sprawdzone strategie wprowadzania Lean Management w życie W mojej ponad 30-sto letniej karierze wdrażania lean […]

Siła drzemiąca w kaizen

Skąd się bierze siła kaizen? Intuicja podpowiada nam, że ciągłe angażowanie wszystkich w doskonalenie musi […]

W jaki sposób przeprowadzać warsztaty kaizen i jak dobierać osoby do zespołów?

Nieustannie słyszę pytania o najlepszy sposób prowadzenia warsztatów kaizen. Ludzie pragną poznać wszystkie tajniki, począwszy […]

Praca standaryzowana dla KAIZEN: zdefiniuj, osiągnij, utrzymaj, usprawniaj

Wiele mówi się i pisze o Kaizen, ale czy naprawdę wiemy jakie są kolejne kroki […]

Jak budujemy kulturę otwartą na zmiany w Pionie Operacji w Banku BPH SA

100% zmian ocenionych jako wprowadzone „z sukcesem” miało właściwie rozwiązanie techniczne. Ponad 98% zmian ocenionych […]

Jak zrewolucjonizować firmę dzięki Lean Management – prezentacja książki Arta Byrne’a

Podczas naszej ubiegłorocznej wizyty w Lean Enterprise Institute w Bostonie Jamie Bonini – dyrektor generalny […]

Rola kadry menadżerskiej w procesie dokonalenia w firmach usługowych

Rola kadry menadżerskiej w ciągłym doskonaleniu Zasadnicza różnica pomiędzy klasycznym, a szczupłym systemem zarządzania jest […]

Kaizen, czyli ciągłe doskonalenie organizacji z wykorzystaniem wiedzy i zaangażowania pracowników

Gdy dotarliśmy na miejsce, ojciec i Phil siedzieli już w rogu baru pogrążeni w dyskusji. […]

Kultura ciągłego doskonalenia

Ważną ideą Lean Manufacturing jest to, że reorganizacja przedsiębiorstwa nie kończy się po wdrożeniu rozwiązań […]

Czy podejście lean jest naukowe?

Drogi Mistrzu Gemba! Często słyszę, że Lean jest jak metoda naukowa. Jako konsultant Lean prowadzę […]

Czy menadżerowie „chwytają” Lean?

Drogi Mistrzu Gemba! Podczas jednego ze swoich seminariów internetowych wspomniałeś, że wycieczki po zakładzie ujawniają, […]

Kaizen to niezła zabawa. Czy aby na pewno?

Drogi Mistrzu Gemba! Uczę się Lean od trzech lat. Moje pytanie brzmi: w jaki sposób […]

Kultura Lean, to kultura ciągłego doskonalenia

Artykuł stanowi rodzaj podróży na nieznany ląd. Niektórzy nazywają ten ląd „ciemną stroną organizacji”, w […]

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
Pełna klauzula

Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej