fbpx

Baza wiedzy

Baza wiedzy to sekcja strony, w której prezentujemy zbiór artykułów, wywiadów, filmów, omówień książek, opisów praktyk wdrożeniowych, studiów przypadku oraz interesujących porad, związanych z problematyką wdrażania Lean Management w środowisku produkcyjnym i usługowym. Boczne menu służy do nawigowania po bazie wiedzy. Dostęp do bazy jest darmowy.

Kim jest człowiek, który pomógł zbudować kulturę Toyoty

Trener Lean Enterprise Institute opowiada o pracy z człowiekiem, który pomógł […]

Trzy sposoby na stworzenie kultury ciągłego doskonalenia w każdym miejscu

Kiyoshi „Nate” Furuta Aby osiągnąć stan niekończącego się ciągłego doskonalenia, kadra […]

Recepta na PORAŻKĘ transformacji Lean. Sposób nr 3 – wdrażanie Lean na “5S, gemba walk i tablice wizualne”

Autor: Remigiusz Horbal, Lean Enterprise Institute Polska Czy wymienione w tytule narzędzia Lean są złe? […]

Recepta na PORAŻKĘ transformacji Lean. Sposób nr 2 – wdrażanie Lean „na szkolenia”

Autor: Remigiusz Horbal, Lean Enterprise Institute Polska Bardzo popularnym sposobem na nieudaną transformację Lean jest […]

10 praktycznych porad dotyczących przywództwa – głos z Lean Global Network

10 osób z 7 krajów, w tym z 6 Instytutów Lean należących do LGN, której […]

Jak ludzie przypadkowo sprawiają, że zmiany są nietrwałe

  Często słyszy się, że trudniejsze od zmiany jest jedynie jej […]

Recepta na PORAŻKĘ transformacji Lean. Sposób nr 1 – wdrażanie Lean „na agentów zmian”

Autor: Remigiusz Horbal, Lean Enterprise Institute Polska Zadziwiające, jak wiele firm (zwłaszcza dużych „korpo”) próbuje […]

Dlaczego liderom trudno przestać wskazywać rozwiązania i zacząć przewodzić w sposób świadomy

  Katie, wystąpisz na wrześniowej konferencji Lean i opowiesz o nawykach liderów […]

W Toyocie nie ma ekspertów – są osoby o większym doświadczeniu

We wstępie do książki Jak się uczyć przewodzić […]

Porażka jest porażką tylko wtedy, gdy nie wyciągamy z niej żadnych wniosków

„Porażka jest porażką tylko wtedy, gdy nie wyciągamy z niej żadnych wniosków” – twierdzi Isao […]

Jak się uczyć przewodzić i jak przewodzić, by się uczyć

W naszym wydawnictwie właśnie ukazała się nowa książka. To Jak się uczyć […]

Dlaczego najważniejszym produktem, który powinien rozwijać lider, jest jego zespół?

Jim Morgan „Jeśli podasz świetny pomysł przeciętnemu zespołowi, to go położy. Ale jeśli podasz przeciętny […]

Osiągaj najważniejsze cele poprzez codzienne posługiwanie się hoshin kanri

Jeffrey Liker Większość transformacji Lean opiera się na codziennej pracy na pierwszej linii – w […]

Dlaczego warto przejść z produkcji w partiach na Lean?

Art Byrne Przede wszystkim dlatego, że przyniesie to duże korzyści w prawie każdym obszarze. Większość […]

Dlaczego bezpieczeństwo psychiczne w pracy jest ważne

  Bezpieczeństwo psychiczne może zdecydować o różnicy między zadowolonym klientem a […]

Jakie konkretne praktyki przywództwa z szacunkiem pozwalają skutecznie rozwijać ludzi?

Na to pytanie odpowiada Michael Ballé, współautor książki Przewodzić z szacunkiem opowiadającej […]

Zmień swoją ulubioną metodę rozwiązywania problemów

Niektóre problemy biznesowe wymagają szybkiej reakcji, aby „zatrzymać krwawienie”, podczas gdy inne wymagają […]

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

    Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
    Pełna klauzula

    Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej