fbpx

Kultura Lean

W języku angielskim słowo „lean” oznacza szczupły, a Lean Management to podejście do zarządzania przedsiębiorstwem zakładające eliminację marnotrawstwa, rozumianego jako zużywanie jakichkolwiek zasobów w celach innych niż tworzenie wartości dla ostatecznego klienta. „Wyszczuplanie” z tak rozumianego marnotrawstwa prowadzi do wzrostu efektywności i wydajności pracy przy maksymalnym skoncentrowaniu na wartości dodanej dla klienta. Pojęciem, które nieodzownie łączy się z LM jest Kaizen, czyli ciągłe doskonalenie oparte na wiedzy i zaangażowaniu pracowników.

Monozukuri poprzez Hitozukuri („tworzenie ludzi, przed wytwarzaniem wyrobów”)

Co? Kolejne japońskie słowa? Czy kaizen, gemba i tym podobne nie wystarczą? Za każdym razem […]

Praca standaryzowana dla KAIZEN: zdefiniuj, osiągnij, utrzymaj, usprawniaj

Wiele mówi się i pisze o Kaizen, ale czy naprawdę wiemy jakie są kolejne kroki […]

Sekret procesu rekrutacyjnego Toyoty

Ciężko mi nawet spamiętać, ile razy byłam pytana o to, co musiałam zrobić, żeby przejść […]

Jedna prosta rzecz, dzięki której możesz poprawić swoje umiejętności coachingowe

Czy zdarzyło Ci się odczytać e-mail inaczej, niż wynikało to z intencji nadawcy? A może […]

System Lean HR jako wsparcie we wdrażaniu TPM w oddziałach BSH w Łodzi

1. WSTĘP Niniejsze opracowanie powstało w oparciu o doświadczenia autorów w zakresie wdrażania i organizacji […]

Jak pracują skuteczni liderzy

Bardzo często jestem pytana: „Jak powinni się zachowywać nasi liderzy w środowisku lean?” Ludzie chcą […]

Budowanie kultury lean poprzez warsztaty TPM

1. KORPORACJA EATON Eaton Corporation jest producentem szerokiej gamy produktów z branż zarządzania energią (automotive, […]

Od operatora do kierownika, czyli o możliwościach rozwoju w środowisku Lean na przykładzie NIDEC MOTORS & ACTUATORS

1. Wstęp Niniejszy materiał powstał w oparciu o doświadczenia autorów w zakresie tworzenia i wykorzystywania możliwości […]

Zarządzanie i uczenie według Toyota Way

Bardzo dobrze pamiętam moment awansu na szczebel kierowniczy w Toyota Motor Manufacturing Kentucky (TMMK). Przyjechał […]

Jak budujemy kulturę otwartą na zmiany w Pionie Operacji w Banku BPH SA

100% zmian ocenionych jako wprowadzone „z sukcesem” miało właściwie rozwiązanie techniczne. Ponad 98% zmian ocenionych […]

Motywowanie pracowników w środowisku lean

1. Wyzwania środowiska Lean “(…) Nasz największy problem w firmie to dyscyplina w stosowaniu narzędzi […]

Rola kadry menadżerskiej w procesie dokonalenia w firmach usługowych

Rola kadry menadżerskiej w ciągłym doskonaleniu Zasadnicza różnica pomiędzy klasycznym, a szczupłym systemem zarządzania jest […]

Każdą firmę można zrewolucjonizować

Większość ludzi kojarzy pomysł przekształcenia firmy z pewnym rodzajem działań, takich jak: znaczna redukcja zatrudnienia, […]

Zarządzanie przez rozwiązywanie problemów (część 3/3: uczenie podstawowych metod analizy oraz eksperymentowanie i refleksja)

5. UCZENIE PODSTAWOWYCH METOD ANALIZY „Kij i piłka do baseballa kosztują razem 1,10 dolara. Kij […]

Zarządzanie przez rozwiązywanie problemów (część 2/3: lokalny pomiar wyników oraz standaryzowanie obecnych działań)

3. LOKALNY POMIAR WYNIKÓW Lokalny pomiar wyników to pomiar pracy ludzi, urządzeń i procesów w […]

Coaching coachów

Olimpijskie inspiracje Igrzyska olimpijskie to zawsze świetna rozrywka. Niezwykle inspirujące jest obserwowanie, jak zawodnikom udaje […]

Zarządzanie przez rozwiązywanie problemów (część 1/3: idź i zobacz oraz wizualizacja problemów)

Artykuł jest próbą opisania istoty zarządzania, którego integralną i dominującą cześć stanowi proces rozwiązywania problemów. […]

Czy podejście lean jest naukowe?

Drogi Mistrzu Gemba! Często słyszę, że Lean jest jak metoda naukowa. Jako konsultant Lean prowadzę […]

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
Pełna klauzula

Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej