fbpx

Kultura Lean

Lean to nie tylko zestaw metod i narzędzi do doskonalenia procesów. To inne podejście do sposobu pracy liderów, rozwiązywania problemów, rozwoju i motywowania ludzi czy stawiania celów. W tej zakładce znajdziecie artykuły na temat transformacji firmy w tych właśnie aspektach.

I część wywiadu ze Stephenem Parrym – autorem książki „Sense and respond” – który zrewolucjonizował świat Lean-Service

Zapraszamy do obejrzenia I części wyjątkowego wywiadu ze Stephenem Parrym na temat zastosowania filozofii Lean […]

Opracowanie prawdziwego raportu A3 to dużo więcej, niż samo wypełnienie pól formularza

Mimo, iż od wielu lat dobrze wiemy czym jest raport A3, wielu z nas traktuje […]

Waga czynnika ludzkiego w doskonaleniu kompetencji liderów według metody TWI (ang. Training Within Industry)

Krytyka, jakiej poddawana jest często koncepcja Lean Management w Stanach Zjednoczonych dotyczy zazwyczaj jej przesadnego […]

Czego nauczyłem się pracując w Toyocie

Starając się doprowadzić do zmiany w naszych organizacjach cały czas przyglądamy się Toyocie w nadziei […]

Zmiana kultury firmy poprzez ciągłe doskonalenie

1. PREZENTACJA FIRMY Firma GKN powstała w Anglii w 1759 r. w czasach rewolucji przemysłowej. […]

W jaki sposób zakorzenić kulturę rozwiązywania problemów

Niewielu jest liderów dorównujących zakresem odpowiedzialności (a często i poziomem frustracji) koordynatorom lean lub koordynatorom […]

TPM to kształtowanie postaw, a nie konserwacja maszyn – dwuletnie doświadczenia O/ZWR KGHM POLSKA MIEDŹ

1. CHARAKTERYSTYKA KGHM POLSKA MIEDŹ S.A. ODDZIAŁ ZAKŁADY WZBOGACANIA RUD Oddział Zakłady Wzbogacania Rud z […]

W jaki sposób przeprowadzać warsztaty kaizen i jak dobierać osoby do zespołów?

Nieustannie słyszę pytania o najlepszy sposób prowadzenia warsztatów kaizen. Ludzie pragną poznać wszystkie tajniki, począwszy […]

Monozukuri poprzez Hitozukuri („tworzenie ludzi, przed wytwarzaniem wyrobów”)

Co? Kolejne japońskie słowa? Czy kaizen, gemba i tym podobne nie wystarczą? Za każdym razem […]

Praca standaryzowana dla KAIZEN: zdefiniuj, osiągnij, utrzymaj, usprawniaj

Wiele mówi się i pisze o Kaizen, ale czy naprawdę wiemy jakie są kolejne kroki […]

Sekret procesu rekrutacyjnego Toyoty

Ciężko mi nawet spamiętać, ile razy byłam pytana o to, co musiałam zrobić, żeby przejść […]

Jedna prosta rzecz, dzięki której możesz poprawić swoje umiejętności coachingowe

Czy zdarzyło Ci się odczytać e-mail inaczej, niż wynikało to z intencji nadawcy? A może […]

System Lean HR jako wsparcie we wdrażaniu TPM w oddziałach BSH w Łodzi

1. WSTĘP Niniejsze opracowanie powstało w oparciu o doświadczenia autorów w zakresie wdrażania i organizacji […]

Jak pracują skuteczni liderzy

Bardzo często jestem pytana: „Jak powinni się zachowywać nasi liderzy w środowisku lean?” Ludzie chcą […]

Budowanie kultury lean poprzez warsztaty TPM

1. KORPORACJA EATON Eaton Corporation jest producentem szerokiej gamy produktów z branż zarządzania energią (automotive, […]

Od operatora do kierownika, czyli o możliwościach rozwoju w środowisku Lean na przykładzie NIDEC MOTORS & ACTUATORS

1. Wstęp Niniejszy materiał powstał w oparciu o doświadczenia autorów w zakresie tworzenia i wykorzystywania możliwości […]

Zarządzanie i uczenie według Toyota Way

Bardzo dobrze pamiętam moment awansu na szczebel kierowniczy w Toyota Motor Manufacturing Kentucky (TMMK). Przyjechał […]

Jak budujemy kulturę otwartą na zmiany w Pionie Operacji w Banku BPH SA

100% zmian ocenionych jako wprowadzone „z sukcesem” miało właściwie rozwiązanie techniczne. Ponad 98% zmian ocenionych […]

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

    Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
    Pełna klauzula

    Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej